Avatar billede Nord-gruppen Nybegynder
28. januar 2013 - 15:25 Der er 3 kommentarer

Outlook mail opsætning

Hej alle IT-kyndige!!

Jeg sidder med et par simple problemer i Outlook, som jeg ikke helt kan løse. Jeg har 3 mailadresser som skal fungere individuelt, men som alligevel skal snakke sammen.

bogholderi mailen samt min personlige arbejdsmail( - Bogholderi@nordgruppen.net  - Britt@nordgruppen.net, og vil gerne bibeholde disse to.

Vi har følgende problemer:

•        Jeg (britt) får en kopi af alle Cecillies mail! (Cecillie@nordgruppen.net) ind i inbox på bogholderi mailen. (Det vil sige at hun intet privat kan skrive/modtage da jeg er med på en kigger, til stor irritation for hende og mig)-

•        Alt hvad der kommer af mails til bogholderiet går ind i 3 forskellige mapper - Inbox, Inbox 1 og Trash. (De skulle meget gerne kun komme ind i inbox og ingen andre steder)

•        Pludselig kan jeg modtage mails der er op til 3 dage gamle som så ligger sig ind i Inbox. Halvdelen af dem kan vi have modtaget før, og den anden halvdel kan være helt nye.

Håber og krydser fingre for at du kan kigge forbi snarest og få styr på alle vores mails konti en gang for alle :)

På forhånd tak!
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. januar 2013 - 16:18 #1
åbn kontrolpanelet,
søg på "mail"
åbn punktet "mail (32bit)" (muligvis Post)
klik på tilføj/add
angiv et profilnavn (f.eks cecillie)
husk og marker, at outlook skal spørge hvilken profil den skal åbne

alternativt opret en ekstra "user profil" på windows ... så har i også seperate skriveborde, dokumentmapper mv.
Avatar billede Nord-gruppen Nybegynder
06. februar 2013 - 11:53 #2
@Juleulven: Jeg har været inde og kigge i de forskellige settings, det virker bare som om at der er en eller anden form for regel i opsætningen der gør at disse mails bliver sendt videre.. Jeg har endvidere også set alle maskiner igennem for at se om der var en eller anden form for specifik regel for hver enkel som eventuelt kunne gøre at mailsene blev videresendt.

Er en måde hvorpå man kan nulstille outlook til default settings, uden at miste indeholdet af de eksisterende mailboxes ?

På forhånd tak
Avatar billede juleulven Nybegynder
06. februar 2013 - 13:04 #3
nulstille: nej ... hvis du fjerner din profil skal de genopsættes...

men du har vel også dine informationer? e-mailadresse, pop3, smtp, diverse settings?
og din PST-fil som indeholder alle dine e-mails har du også

men er du sikker på, at du på domænet @nordgruppen.net har seperate mailboxe?

altså at det ikke bare er 1 mailbox også bare med 2 ekstra aliaser på?
for hvis det er tilfældet kan du ikke skille det ad ...