Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2013 - 16:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Betjeningsvejledning?

Hej
Jeg har lige et lille spørgsmål, jeg har programmeret en del i VB6.0, og i det program var der en fantastisk hjælp, ved opslag af et reserveret ord, kom det fram med anvisning om hvilke parametere der skulle bruges, og hvorledes det skulle skrives og tilgås i programmet.
Findes der et link eller lignende, hvor alle reserverede ord er beskrevet.
m.v.h.
Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2013 - 16:20 #1
Er det C# keywords (if, switch, for, while etc.) eller klasser/metoder  (funktioner i procedural terminologi) du leder efter?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2013 - 16:24 #2
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2013 - 16:25 #3
Klasser/metoder er her:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/gg145045.aspx

men der er rigtigt mange!!
Avatar billede lclemens Nybegynder
26. januar 2013 - 16:28 #4
Og den lille håndfuld klasser er du hurtigt igennem :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2013 - 16:32 #5
Jeg har et program som taeller.

For .NET 4.0 var der 20350 klasser med 446176 metoder under System.
Avatar billede lclemens Nybegynder
26. januar 2013 - 16:40 #6
Skræmmende. .NET er jo de dovnes platform :)
Avatar billede Syska Mester
26. januar 2013 - 19:37 #7
Hahah lclemens ... det er en måde at se det på.

Den anden er at du er fri for at lave dem selv eller hente 3 parts libraries for at få samme funktionalitet.

php, ruby, c, c++ har ikke alt i core og derfor en masse pakker.

Jeg foretrækker nu .NET's måde :-) Selvom ikke alle implementeringer altid er lige gode.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2013 - 16:47 #8
Hej arne_v!
Ja det tog lang tid, men mange tak for svarene, det var lige det jeg manglede.
Jeg læser og læser, men jeg har svært ved at forstå det helt rigtigt, jeg havde sådan med VB6.0, at ved at læse  koden, kunne jeg i hovedet køre programmet, men jeg forstår ikke rigtigt de første sætninger i koden til V#, men det kan jo være, at det kommer.
Vil du ikke nok skrive et svar - evt. hej -, således at jeg kan give dig de point du har fortjent.
m.v.h.
Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2013 - 16:57 #9
Hvilke foerste saetninger?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2013 - 16:58 #10
svar