Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 14:33 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problem med NemId

Hejsa

Håber virkelig at der er nogle herinde som kan hjælpe mig :-)

Jeg kan ikke logge mig ind med NemId.
Nemid bokdsen dukker simpelthen ikke op ?
Den springer automatisk over på Java Download siden, hver gang jeg prøver.

Jeg har installeret den nyeste Java version og den er aktiveret.

Jeg har prøvet forskellige browsere og genstartet PC'en uden at det hjælper.

Nogen som kender dette problem ? Og en løsning på det.

Håber da ikke jeg er blevet hacket ?

På forhånd tak
ronrea
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
26. januar 2013 - 14:46 #1
Jeg vil anbefale at du afinstallere ALT java fra computeren.
Det er desværre noget der sker en gang i mellem og det skete for mig denne sidste gang da java blev opdateret - ved også det er sket for andre.

Så afinstaller ALT JAVA og så ind på java.com og hente den igen... så tror jeg også det virker for dig igen.

Held og lykke.
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 15:32 #2
Hej esbweb

Tak for indlægget.

Jeg har prøvet det tidligere, men prøver lige igen.

Ved ikke om det er nok kun at fjerne java fra kontrolpanel/fjern programmer?

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 15:45 #3
Hej igen

Jeg har nu fjernet Java og downloaded den og installeret den igen.

Nu skriver NemId at et plugin : Java Runtime Environment 1.7 u11 skal installeres.

Det får jeg ikke lov til ?

Den skriver, at handlingen mislykkedes ?

mvh
ronrea
26. januar 2013 - 16:25 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 16:35 #5
Hej

Det er windows XP.

Jeg er bange for at jeg er blevet hacket.

Håber virkelig du kan hjælpe :-)

På forhånd tak
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 17:00 #6
Prøv at hente JavaRA så den fjerner de sidste rester før du prøver at inststallere på ny:
http://singularlabs.com/kb/completely-remove-java-using-singularlabs-javara/
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 17:39 #7
Tak for hjælpen.

Når jeg kører "Run the installer" melder den en fejl :

Internal Error 2753. regutils.dll

Hvad mon det er ?

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 17:43 #8
Hej igen

Og nu kan jeg heller ikke fjerne Java 6 Update 26 inde under "Tilføj og fjern programmer".

Når jeg prøver at fjerne det melder den fejlen :
"Internal Error 2753. regutils.dll" også.

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 17:50 #9
Har du brugt JavaRa?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 17:52 #10
Hvis du har, og det ikke har løst det, kunne man prøve at systemgendanne til før du forsøgte at opdatere, og fjerne alt med Java med Revo Uninstaller free:
Revo Uninstaller free:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg alle forekomster af Java og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc, og prøv at installer Java igen.
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 18:09 #11
Tak igen :-)

Jeg har åbenbart ikke slået systemgendannelse til - suk!!

Når jeg kører Revouninstaller kommer Internal Error 2753 regutils igen.

Jeg kan heller ikke manuelt slette filerne C:\Programmer\Java ?

Jeg kan ikke slette jqx.exe derinde selvom jeg har lukket alle browser programmer. Den siger adgang nægtet ?

Jeg kan heller ikke køre : "Do I have Java" på Javas hjemmeside.

Er som nævnt bange for om java er blevet hacket. Der har jo været nogle huller efter hvad, jeg har læst.

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 18:16 #12
Som jeg ser det skriver du ikke om du har prøvet JavaRa som også skulle kunne fjerne Java?

Ja det er rigtigt der har været huller, men hvorfor tror du det skulle have ramt dig?
Så længe man har 100% tillid til den side man logger på så tror jeg ikke så meget på du har været i fare.
Det er klart, hvis du har været på sider der har virket mistænkelige og du har logget på her kan der være en risiko. Men det ved du bedst selv.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 18:18 #13
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand og fjern her fra.
Er det afprøvet?
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 18:34 #14
Hej og tusind tak for hjælpen :-)

Ja, har havde prøvet at køre JavaRa før jeg prøvede Revouninstaller.

Jeg netop kørt JavaRa igen, og da jeg gjorde det, fik jeg installeret Java 6 Update 26 af en eller anden grund. Aner ikke hvorfor.

Imidlertid virker NemId nu (med java 6) installeret.
Jeg tør ikke opdatere til 7 versionen - eller hvad mener I ?

Og ja, jeg har ikke været på snedige hjemmesider. Jeg mener jeg har været omhyggelig med ikke at gøre det.

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 18:45 #15
Velbekomme.
Jeg havde også på et tidspunkt problemer med Version 7 på Java, men efter et stykke tid kunne jeg opgradere.
Vil mene at den er mere sikker end version 6, så du bør opdatere hvis muligt.
Har kun version 7 på min Xp maskine nu, og jeg har ingen problemer med nemid.

Er din pc fuldt opdateret i Windows?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 18:49 #16
Kan i øvrigt også være at Revo Uninstaller nu kan fjerne det hele nu, da det er installeret korrekt.
Men det er din vurdering hvad du vil.

Personligt havde jeg selv forsøgt en opdatering til enhver pris.
Java er et af de steder hvor skumle personer forsøger først.
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 18:53 #17
Hej

Ja det er nok bedst at opdatere, men jeg er ikke meget for det :-)

Men kan jeg ikke evt gemme en systemgendannelse inden jeg opdaterer?

Jeg har ikke så meget forstand på hvad der bliver gendannet osv.

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 18:59 #18
Jo det kan du, men du skal så have aktiveret din systemgendannelse.
Revo vil automatisk lave et systemgendannelsespunkt hvis det er aktiveret. Du kan også gøre det manuelt.
Kommer tilbage om et øjeblik og fortæller dig hvordan du aktiverer systemgendannelse hvis du ikke ved det?
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 19:10 #19
Ja, jeg vil gerne vide hvordan det fungerer.

Jeg kan se at der er lavet en "gendannelsesfil" kl 18:47 idag.

Det skete åbenbart (tror jeg) da jeg fjernede mærket i "Deaktiver systemgendannelse".

Er java indstillingerne også med i en systemgendannelse ?

Hvor lang tid tager det et genfinde en systemgendannelse ?

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2013 - 19:30 #20
Ja du har fået startet systemgendannelse så det skulle virke.
En systemgendannelse er et billede af de systemfiler der kører på Windows, samt den registreringsdatabase der er på nævnte tidspunkt, så derfor skulle dine java indstillinger også være med.
At genfinde en systemgendannelse tager den tid som der er ændret i forhold til den man kommer fra, så det kan være forskelligt.
Men jeg sysnes ikke at de gange jeg har brugt det, så har det ikke overskrevet 5 minutter.
Avatar billede ronrea Seniormester
26. januar 2013 - 20:28 #21
Mange tak for hjælpen.

Jeg prøver :-)

mvh
ronrea