Avatar billede jokkejensen Novice
25. januar 2013 - 09:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dato konvertering

Hey Champs.

Jeg får følgende dato format fra KMD/Digitaliser.dk

"09/04/2012 08:39:49"

Som de mener er et præsentabelt format til en webservice... dog ikke i følge w3c som de selv tvinger en til at følge, men lad nu det ligge :).

Dog har jeg problemer med at datetime objectet ikke vil æde datoen.

Skyldes det et i mine øjne skørt format ?
Skyldes det at jeg mangler at sætte noget globalisation ?

Eller er jeg nødsaget til at "tilrette" strengen, så den kommer til at ligne:

2012-04-09T08:39:49Z

Eller - hvordan ville i løse ? Det skal helst gå rimeligt stærkt, vi taler 10-20K datoer i formatet, som skal konverteres "runtime" med lidt caching.

Sig til hvis jeg har glemt noget.

På forhånd tak for svar.
Vh
/J
Avatar billede jokkejensen Novice
25. januar 2013 - 09:34 #1
... arbejder i xslt, men med .net extensions.
Avatar billede montago Praktikant
25. januar 2013 - 11:51 #2
DateTime.ParseExact("09/04/2012 08:39:49", "dd/MM/yyyy HH:mm:ss", null)
Avatar billede montago Praktikant
25. januar 2013 - 11:55 #3
DateTime.Parse("09/04/2012 08:39:49") virker tilsyneladende helt fint...

men du bruger XSTL.. er det i C# eller en ekstern process ?
Avatar billede montago Praktikant
25. januar 2013 - 11:59 #4
DateTime.ParseExact("09-04-2012 08:39:49", "dd/MM/yyyy HH:mm:ss", null) <-- så virker den også... Skråstreg betyder ikke skråstreg :-/
Avatar billede janus_007 Nybegynder
25. januar 2013 - 20:46 #5
Hvis du konverterer til 2012-04-09T08:39:49Z ændrer du jo tidszonen til zulu.

At KMD ikke kan finde ud af at sende en dato korrekt kommer ikke bag på mig.

Lav et script tag i xslt'en og ganske simpelt som Montago foreslår: DateTime.ParseExact("09/04/2012 08:39:49", "dd/MM/yyyy HH:mm:ss", null)

på den måde får du nok den bedste performance.

Men det nemmeste ville dog være at ringe til KMD udvikleren og forklare ham hvordan en valid xml-date ser ud, der er noget han har misforstået.
Avatar billede jokkejensen Novice
25. januar 2013 - 22:18 #6
Ham fra KMD har jeg opgivet :)

Ok, skriver min egen extension, forstår bare ikke hvorfor den indbyggede ikke ville tage imod, hvad menes med ParseExact, tænker den "indbyggede", bare opretter et DateTime object ?

Men ok, må bare tilføje min egen, tak for jeres hjælp drop nogle svar.

mht til Z, ja sry kopierede :), bruger normalt bare DateTime.Now.ToString("s")

/J
Avatar billede janus_007 Nybegynder
25. januar 2013 - 22:52 #7
Det er montago der skal have point :)
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2013 - 02:17 #8
Jeg ville nok gaa efter DateTime ParseExact loesningen.

Men saa vist jeg kan se virker DateTime Parse ogsaa, hvis man har en CultureInfo som matcher om det er dag/maaned eller maaned/dag.
Avatar billede montago Praktikant
26. januar 2013 - 12:02 #9
yepper
Avatar billede montago Praktikant
26. januar 2013 - 12:05 #10
KMD, CSC og SKAT er satme de største grødhoveder når det kommer til IT... har selv slåsset med dem ALLE gange jeg har skullet lavet integration med dem.

- CSC tror FTP er en webservice
- SKAT har ikke den rette dokumentation og deres webservices benytter fuldstædnig opskure navne
- KMD kører på systemer fra oldtiden og deres dataservices kræver direkte at man dekoder hvad man får !!

FFS !
Avatar billede janus_007 Nybegynder
26. januar 2013 - 15:55 #11
Hvad betyder FFS?

Nu har jeg arbejdet sammen med KMD mange gange og har nu kun gode ting at sige om dem. De er faktisk til at tale med, hvilket også var derfor jeg opfordrede til det tidligere :)

Anyway..
Avatar billede montago Praktikant
26. januar 2013 - 16:04 #12
FFS betyder "For Fucks Sake"...

Min oplevelse er også at KMD er til at snakke med, man skal dog være tålmodig da der kan gå langt tid inden svaret dukker op...

men det ændre ikke på at deres data og systemer trænger til en overhaling :)
Avatar billede jokkejensen Novice
28. januar 2013 - 13:29 #13
Sry, det var http://digitaliser.dk/ jeg får mit data fra (ITST). De sætter åndsvage krav til kommuner om valid markup mm, skærm læsere osv..

Men er ved at importere en række artikler fra borger.dk - føj for noget markup. Og tråde hvor man brokker sig over deres services bliver bare slettet, som brugerne også brokker sig over her: http://digitaliser.dk/resource/432458

Tak for Jeres tid, ParseExact virker perfekt.
Avatar billede montago Praktikant
28. januar 2013 - 13:35 #14
Yes - kan godt huske da jeg skulle lave et PoC til Borger.dk ... der vare regelen at skærmlæsere skulle kunne læse indholdet, hvilket så kræver at fx. Javascript ikke må bruges til generering af indhold, samt at iFrames var bandlyst...

synes det er fint nok de stille krav som så i sidste ende skal sørge for at alle kan bruge deres sites - at kravene så ikke overholdes er så ikke så heldigt :D
Avatar billede jokkejensen Novice
28. januar 2013 - 13:35 #15
PS. Jeg har data fra deres artikelexport leveret på 0.3 sec (+ response ~1.1mb) i et enkelt restkald frem for at arbejde med deres #¤!%"#¤% webservice hvis nogen skal levere data til en kommune. En opdatering af de 477 artikler tager i følge deres udviklere 18 minutter, jeg har fået den ned på 25 (sikkert mit kode der ikke er skarpt nok), men det er stadig uacceptabelt for en kunde at skulle køre en opdateringsrutine på webbet der tager 18 mins.