Avatar billede leifsund Nybegynder
21. januar 2013 - 21:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

opdatering i win 8

skete en Fredag hvor vi kørte en forlangt opdatering. dagen efter ved opstart var skrivebordet totalt forandret. de gemte Word dokumenter fuldstændig forsvundet samt thunderbird mail var fuldstændig nulstillet og al mail  incl de 650 mail fra den gamle maskine samt alle indstilliger -  borte med blæsten. Er det noget I har hørt om derude  :)
mvh
Leif
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 21:13 #1
Hej og velkommen til?
Bruger ikke selv win 8, men har du prøvet at system gendanne til før du opdaterede?
Avatar billede leifsund Nybegynder
21. januar 2013 - 21:14 #2
har også forsøgt at køre en systemgendannelse    desværre uden held
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. januar 2013 - 21:24 #3
Jeg har været ude for det 2 gange var ude hos en person som oplevede nøjagtig det samm heldigvis havne han backup af alle sine mail og dokumenter der sker det at der er fejl i installationen og så gendanner Win 8 sig selv til fabriks tilstand uden at du kan ændre det!eller bliver spurgt
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. januar 2013 - 21:32 #4
I øvrigt stod der Windows er genoprettet efter en fatal fejl og så var der en log som ikke sagde mig noget.
så ved ikke om det er samme procedure?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 21:57 #5
Kan du huske hvilket kb nummer den omtalte opdatering havde?
Avatar billede leifsund Nybegynder
21. januar 2013 - 22:01 #6
Hurtige svar. Prøver at køre en gendannelse i morgen tidlig.  Problemet er at den dato der kunne bruges var helt tilbage til 5 jan.  Den med fatal fejl kan desværre godt være sand. Det er svogers nye maskine og han sagde vist ja til alt der blev sagt. Findes der en log som man kan smide efter microsoft.  Er alt væk, så koster det mange mange timer for svoger
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. januar 2013 - 22:10 #7
Jegville som 220661 prøve gendannelse uanset der er gået 14 dage
jeg har ikke loggen men det er dog bedre end fulstændig genopsæt
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 22:11 #8
"og han sagde vist ja til alt der blev sagt"
Så er det jo bare lige hvad den har skrevet.
Avatar billede leifsund Nybegynder
21. januar 2013 - 22:18 #9
Tænkte jeg ville reklamere over den virkning pga auto gendannelsen. Men skal man fortælle dem om deres egne fejl, så koster det penge. Træls at de kan slippe afsted med det her
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2013 - 22:20 #10
hvis man ikke har slået det fra, så ved microsoft det nu (kontrolpanel/fejlfinding og løsningscenter)
Derudover, så skal man altid selv sørge for backup - thunderbird kan have fået en ny bruger-konto - i så fald ligger de gamle mail der stadig - man skal bare oprette kontoen på den gamle bruger igen.
se i C:\Users\[brugernavn]\AppData\Roaming\Thunderbird
der er en ini-fil, der peger ned i en mappe - men hvis der er to mapper i /profiles, så kan det være, at den anden er de gamle data.
Avatar billede leifsund Nybegynder
21. januar 2013 - 22:58 #11
Jeg går ind på fjernsupport i morgen tidlig.  Ville være dejligt hvis mail var sparet.  Men hans word dokumenter .  den var nok værre.  Men jeg kommer tilbage i morgen formiddag med opdatering på udviklingen.  Kæmpe tak for hjælpen indtil videre.  :)
Avatar billede jokkejensen Novice
22. januar 2013 - 01:10 #12
Det er ren BS at windows sletter dokumenter ved en repair, take it or leave it.

Han har fucket noget andet op - eller det er en kendt fejl fra en beta som du forhåbentligt ikke kører. Det har i hvert fald ikke noget med nogen windows 8 RC update at gøre, ej heller en repair.

/J
Avatar billede leifsund Nybegynder
22. januar 2013 - 20:32 #13
Tak allesammen.
Tid til at kommme med lidt ros. Som svogers hjælper, så kunne jeg dårligt sove med tanke på at alt hans arbejde var forsvundet. Ved søgning efter wordfiler , fandt jeg bare 2 filer. Og Thunderbird var blevet fuldstændig nulstillet.Fandt et gendannelspunkt pr 12 jan. Kørte gendannelsen og wupti så dukkede det rigtige skrive bord frem  indeholdende hans mapper med worddokumenter og med mails med rigtig opsætning.  Hvad faen der er sket kan jeg ikke greje. jeg forstår den med fabriksindstilling  men hvor dælen var hans word dokument.
Men gendannelse var det rigtige ord.  Samt aftalt backup fremover på usb nøgle
Takker og bukker
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2013 - 10:00 #14
Tak for det.
Men du burde så måske have bedt om svar, så du kunne belønne dem som kom med brugbare løsninger, i stedet for at lukke og tage point tilbage.