Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2013 - 12:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skydespil - i ren HTML og JS

Temmelig kraftigt inspireret af det gamle Spaceinvaders, men lidt sjovere : )

Virker (så vidt jeg kan se) perfekt i alle nye browsere (minus Safari - hakker og kan slet ikke skyde !?!)

Lyden var den største udfordring, men jeg mener at den er på plads nu..?

Jeg har "kalibreret" det hele weekenden, så det både er sjovt og udfordrende
- og ikke tager for lang tid at blive færdig med en "omgang"

Prøv det (http://spandkraft.dk) og lad mig høre hvad der er galt..
- er du gjort af Hall of Fame materiale ?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. januar 2013 - 14:13 #1
iframe det på facebook og bliv millionær, eller hvor vil du hen ?

Skal vi bare have oplevelsen eller ?
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2013 - 16:15 #2
Ja, bare for sjov
- og for at se om det var muligt med så mange "ting" der bevæger sig på én gang : )

Jeg kan ikke se dig på highscore listen ?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 03:20 #3
du har lige fået en privatbesked fra mig, om at jeg kan lave lyd til spillet :)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 19:50 #4
Ny version oppe : )

- kom nu... Moooodstaaaand!
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2013 - 19:13 #5
Jeg har lige spillet det. Lod mig selv dø til sidste fordi jeg ikke gad mere :D
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 19:09 #6
251333 wow!

"Snød" du - ved at ændre vinduets størrelse lige før, og igen efter en ny "bølge" starter op ?
- Jeg har selv opnået 200000+ på dén måde..
(Svinenes starthøjde skal beregnes fra jorden, ikke fra midten af vinduet + max. bredde)

Men ja, det bliver ret hurtigt kedeligt : )

I næste version vil top-svinene angribe individuelt - kamikaze style:
- kaste sig ud i (bezier) kurver og prøve at ramme dig fra siden : )
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 20:25 #7
Jeg snød ikke spillede fullscreen hele tiden.
Fandt bare hurtigt ud af man skulle gå efter dem ude i siden. Fordi så fik man længere tid før de nåede ned.

Du har lavet spillet sådan når 1 når en side skifter de en række ned. Men hvis man tager alle fra 1 side først, går der længere tid til der når flere tættere.
På den måde fik jeg mere tid før jeg automatisk døde.

Du burde nok lave en anden værdi der bestemmer dette, så de altid går 1 række ned.
Hvis du vil se hvad jeg mener lad kun 1 overleve og se den gå fra den ene ende til den andne ende.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 20:37 #8
Jamen, det er da meningen - hvis jeg forstår dig ret...
(kan du få dem til IKKE at rykke ned når de når ud i siden ?)

Ideen er at de starter i højere og højere tempo for hver ny runde..
- foruden, selvfølgelig, at tempoet øges jo færre der er tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 21:02 #9
det jo dit spil ;) Så dig der bestemmer. Synes bare der skulle være 1 Invader må max rykke X antal gange til den 1 side før den skal rykke 1 tand ned.
Istedet for den skal nå en kant. Men det bestemmer du jo selv. Det ville gøre det lidt sværere, istedet man bare tager dem fra 1 side af så det tager meget længere at komme ned til en.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 21:14 #10
Sådan var det også i originalen "Space Invaders".
Og måden man "vinder" på er, som du siger, at nakke dem kolonne for kolonne.

Måske er du bare exceptionelt god til at ramme : )

Jeg vil forsøge at gøre det mere udfordrende (tilføje kamikaze angreb) i løbet af den kommende uge.
- håber du hænger på og kan teste det igen..
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2013 - 23:16 #11
Skal nok teste igen :)
Evt hvis du mangler hjælp til at kode kan jeg hjælpe.
Mangler noget at lave. Er lige stoppet som webudvikler hos www.novicell.dk og begyndt at læse igen.
Men har fuld forståelse hvis du vil holde det privat :)
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2013 - 17:34 #12
Tadaa - Nu med vanvittige kamikaze angreb fra generalerne!

Point'ene går til den der ligger førstepladsen i Hall of Fame, næste gang jeg kigger..
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2013 - 09:27 #13
Ok ok, det gad i så ikke : |
- det ER heller ikke sjovt særligt længe..

Det nye Mars Drone er der heller ikke meget ved - endnu. Men det er mere åbent for udvidelse : )

Josh, hvis du vil hjælpe, så savner jeg en måde at begrænse hvor man kan flyve:
- "NoFlyZones" baseret på baggrundsgrafikken (man kan ikke flyve over de højeste bjerge f.eks)

Problemet er HVORDAN... Det skal jo gå vanvittigt hurtigt
- så jeg er ikke meget for at collision-detecte på 10.000 usynlige objekter...