Avatar billede annettetb Nybegynder
20. januar 2013 - 12:01 Der er 6 kommentarer

Outlook 2010 sletter email på server ?

Hej

Jeg har nu brugt Outlook 2010 i en 3 mdr. men nu har jeg også koblet min tlf op så jeg også får email den vej.
Men efter jeg gjorde dette har jeg opdaget at mine emails bliver slettet fra serveren når de er kommet ind i outlook men når jeg kikke i indstillinger er der flue ben i Gem en kopi af meddelelserne på serveren og et flueben i fjern meddelelser fra serveren når de er slette fra slette post.

Men hvad kan der så være galt ?
håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede sadolin1978 Novice
20. januar 2013 - 13:02 #1
hvilken protokol køre du POP3 eller Imap ??
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 13:20 #2
jeg ville nøjes med hak i "gem en kopi på serveren"!
Avatar billede juleulven Nybegynder
20. januar 2013 - 14:08 #3
#0 der er ikke noget galt....

det lyder som om, at du benytter POP3 via opsætningen i din outlook også er det du oplever normalt.

POP3 definition = en enhed går på serveren, godkendes og DOWNLOADER e-mailen til enheden (Ergo den forsvinder fra serveren)

At man så kan sætte "fluebenet" og den efterlader en "kopi" er jo fint.

MEN hvis du ønsker en "synkronisering" imellem exchange server og enheden så skal du tilslutte via IMAP og det kræver MINDST ændringer i opsætningen på alle dine enheder og muligvis også ændringer på exchange serveren...
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2013 - 15:45 #4
det er rigeligt at sætte hak i "efterlad en kopi på serveren!"
Avatar billede annettetb Nybegynder
20. januar 2013 - 19:06 #5
den kører pop3 har muligheden for at lave imap men er bange for at det jeg har ligende forsvinder da der kigger en masse jeg skal bruge
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. januar 2013 - 17:02 #6
Hej.

  Start med at kopiere hele dynen ud i en PST-fil, så er du sikker på at det ikke forsvinder.

De bedste hilsner