Avatar billede chris72 Nybegynder
18. januar 2013 - 16:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mister firbindelsen til Internettet

Mine Web-Browsere, Opera samt FireFox, kan et par gange i løbet af en dag miste evnen til at browse på internettet, og når det ske, så kan jeg heller ikke Pinge en Adresse. Jeg kan dog stadig modtage nogle finansielle data via et andet program som også bruger TCP-protekolen, hvilket jeg syntes er besynderligt.

Jeg anvender Windows-XP SP2, ADSL, Opera 11.64, seneste FireFox, altid i Sandboxie samt nogle gange via Proxy og har naturligvis prøvet at reparere forbindelsen med Windows faciliteterne hvilket dog kun lykkes 1 ud af 20-30 gange.

Nogen der har et bud på hvad der kan være galt ?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 16:20 #1
Er det trådløst eller med kabel?
Hvorfor kører du kun sp2?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 16:24 #2
Tjek i din enhedshåndtering under netkort-egenskaber-strømsyring at Windows ikke må lukke for enhederne for at spare strøm
Avatar billede chris72 Nybegynder
18. januar 2013 - 16:37 #3
Fastnet.

Grunden til at jeg ikke har installeret SP3 for tiden, er at jeg ikke syntes det giver nogle brugbare forbedringer, el. sikkerhedsmæssige fordele, hvorimod det øger det på computeren installerede antal filer ret væsentlig og sluger en masse mb på hd-disken. Faktisk så foretrækker jeg heller ikke at bruge SP2, eftersom de sikkerhedsforanstaltninger jeg har installeret (Firewall og Sandboxie) er alt hvad jeg behøver, hvis det ikke lige var for de finansielle programmer som jeg anvender, der kræver at SP2 er installeret. Jeg har dog også installeret en opdateringen til dato-håndteringen.
Avatar billede chris72 Nybegynder
18. januar 2013 - 16:48 #4
Tvivler på at det er problemet, eftersom der stadig kan modtages de finansielle data, selv om der ikke kan browses med Web-browsere og evnen til at browse ske jo også mens jeg browser, så der kan formendtlig ikke være tale om noget der går i pause. Jeg har dog hermed fjernet krydset, så jo under alle omstændigheder ikke er nødvendigt i mit tilfælde, så tak for det tips.
Avatar billede lclemens Nybegynder
18. januar 2013 - 16:55 #5
Umiddelbart kunne det lyde som et dns-problem. Når først ip-adressen på den anden part er kendt (dit finansprogram), så kører det uberørt videre selv om dns-serveren holder op med at svare.
Avatar billede lclemens Nybegynder
18. januar 2013 - 16:56 #6
hvad siger ping? Finder den ip-adressen og rent faktisk forsøger at pinge - med timeout til følge?
Avatar billede chris72 Nybegynder
18. januar 2013 - 17:00 #7
lclemens - Måske. Har du et forslag til hvordan man kan reparere dette uden at lukke maskinen ned, så jeg ikke mister den nævnte finansielle-data i den periode ?
Avatar billede chris72 Nybegynder
18. januar 2013 - 17:05 #8
lclemens - nej, jeg kan ikke pinge eks. Google, dr.dk el. lignende , men jeg vil formendtlig kunne pinge adressen hvor jeg modtager de finansielle data fra, har dog ikke prøvet.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2013 - 17:43 #9
Du skal ikke lægge svar når du skriver tilbage.
Svar er til løsninger og pointgivning.
Formoder ikke du vil lukke tråden nu?
Avatar billede chris72 Nybegynder
18. januar 2013 - 17:58 #10
220661 XP Pro - OK. Tak
Avatar billede chris72 Nybegynder
25. april 2013 - 13:33 #11
Problemet er ikke løs, men jeg vil alligevel lukke tråden, eftersom der tilsyneladende ikke er nogle som har et bud på en løsning. Jeg siger tak for de indkommende kommentarer og svar.