Avatar billede fkp85 Praktikant
17. januar 2013 - 13:48 Der er 1 kommentar

php mail encoding

Hvordan får jeg teksten til at se ordenlig ud?

Hvis jeg sender en besked ($texte) der ser sådan her ud fra min formular:
-------------------------------------
seven days has past!!

I will survive!

Rowwwwww
-------------------------------------
Ser den sådan her ud, når man modtager den i indbakken:

seven days has past!!\r\n\r\nI will survive!\r\n\r\nRowwwwww
--------------------------------------------------------------

Hvordan får jeg det væk??

På forhånd tak

$to = "XXXXXXXXX";
$subject = "kommentar" . $hidden;
$message = $texte;
$id = $id;
$headers = "email:" .$mail;
mail($to,$subject,$message,$headers);
Avatar billede olebole Juniormester
17. januar 2013 - 14:10 #1
<ole>

Det kunne tyde på, at der står noget forkert i $message. Det kunne f.eks. skyldes, at du bruger '\r\n' i stedet for "\r\n".

Mellem enkeltgåseøjne (apostroffer) parses newlines ikke. Det gør de mellem dobbelte gåseøjne

/mvh
</bole>