Avatar billede jenscmik Nybegynder
15. januar 2013 - 13:05 Der er 11 kommentarer

windows 7 installation går i sort skærm

Jeg har de sidste 3 dage forgæves prøvet at geninstallere windows 7 på min stationære computer.
Men hver eneste gang under installationen fryser skærmen (det er som om den prøver at lave en genstart, men ikke kan) det er samme sted den stopper hver gang. Og hver gang det sker, kan jeg ikke gøre andet end at genstarte.
Men når den så kommer ind i windows installationen igen, så fortsætter den, indtil den når til sidste punkt ("installationen fuldføre" hedder det vist), hvor den så pludselig går i sort skærm (som om den går i dvale) og ikke kommer videre. (når jeg trykker på "reset" denne gang, så hænger computeren i 4-5 sek. før den så slukker, og efter at være slukket i yderligere 4-5 sek. så tænder den selv igen) når den så er bootet op og kommer ind i installationen igen, så skriver den at der er sket en fejl, og vil have mig til at starte forfra..

Denne fejl er kommet omkring 20 gange, jeg har prøvet at installere fra 4-5 forskellige dvd skiver, og 4 USB penne, med både x64 og x86 versioner, men kan stadig ikke komme igennem hele installationen.
Jeg har også prøvet at bytte rundt på ram blokkene og prøvet med 2 forskellige HD'er, men stadig uden held..

Håber nogen kan hjælpe med dette! På forhånd tak! :)
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2013 - 14:13 #1
Du har åbenbart en stationær computer og du har byttes rundt på rammene. OK, men har du også prøvet at køre med `kun 1 ramblok ad gangen?
Avatar billede jenscmik Nybegynder
15. januar 2013 - 14:21 #2
ja jeg har også prøvet at køre med en enkelt af gangen, men uden held
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2013 - 14:26 #3
kunne godt være noget helt andet

start forfra

denne gang gør du sådan her

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

du går ind denne vej

custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

fjern partition c + den lille på 100 mb win 7 laver (der ligger systemfilerne)
opret en ny partition c på samme størrelse - lad være med at tænke på den lille på 100 mb - den opretter win 7 selv

nu bliver din pc auto formateret og er helt ren
det er fremgangsmåden

m.v.h
Avatar billede jensenjs Juniormester
15. januar 2013 - 16:10 #4
Det kan godt være jeg ikke har fået det hele med, jeg sidder med min gamle tågede reserve skærm.

Du skriver du har prøvet med flere forskellige skiver.
Kan det være drevet?
Avatar billede jenscmik Nybegynder
15. januar 2013 - 16:53 #5
Glemte at skrive at jeg faktisk også har forsøgt med 2 forskellige dvd-drev, men også 2 HD'er samt flere USB penne.
Avatar billede jenscmik Nybegynder
15. januar 2013 - 17:02 #6
treatmenice, jeg har prøvet at gøre det på en formateret disk næsten alle gangene. For når installation ikke har kunnet gennemføre, så blev jeg nød til at formatere, så jeg kunne forsøge igen. Men jeg kan lige prøve at følge guiden slavisk :)
Avatar billede jenscmik Nybegynder
15. januar 2013 - 20:43 #7
så tror jeg sørme at jeg endelig har fundet en løsning! Jeg opdaterede BIOS til nyeste version, og nu kom den endelig igennem en windows installation uden at den gik kold eller genstartede! men afventer lige for at se om det holder :)
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 07:45 #8
ja bios og hardware hænger jo sammen og vi kan jo ikke se hvordan din maskine opfører sig
den må have lavet andre små mystiske ting som man skal skrive om
ellers bliver det svært at råde dig

m.v.h
Avatar billede jenscmik Nybegynder
21. januar 2013 - 12:08 #9
Der er ikke været nogle problemer siden jeg opdaterede den. Men jeg ved stadig ikke hvorfor den pludselig ikke kan installere efter en formatering, for der har aldrig været nogle problemer med den før.
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. januar 2013 - 12:34 #10
Har du forinden prøvet at installerer Windows 8.
Der er nogen der har problemer med bagefter at geninstallerer Windows 7
Nogle af dem var netop nødt til at resette/opdaterer BIOS
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2013 - 13:24 #11
prøv at reparere den med tweaking.com

men se videoen først

http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html

du kan det samme i Windows  men ikke altid

m.v.h