Avatar billede Batjan24 Nybegynder
14. januar 2013 - 20:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

en svær nød og knække!

jeg har en kæmpeudfordring, synes jeg selv i hvert fald :-)
Jeg har en søn som har fået skærmen på hans bærbare ødelagt, og da det er så dyr og udskifte har vi sluttet den til en fladskærm via HDMI, men nu kan den ikke registere hdmi,da jeg opdaterede driveren til grafikkortet, jeg har prøvet "fn" "f5" i det her tilfælde virker ikke, jeg kan se computeren på lokalnettet så den går rigtig nok ind på windows, jeg har også prøvet "window" + "P" virker heller ikke.
Nå men mit spørgsmål går på, kan man på en smart måde få vist skrivebordet på en anden pc i netværket? så jeg ligesom kan se hvad der sker på den pc. Skal lige nævnes jeg er ikke sikker på om det måske er en hardware/grafikkort fejl, da jeg heller ikke kan slutte en VGA skærm til?
Det drejer dig om en Win7 Acer maskine

Men kom frisk alle i kloge mennesker :-) hvad kan jeg gøre
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2013 - 20:46 #1
jeg ville starte med at tage harddisken ud, og koble den til en pc via usb, så data kan kopieres ud. Hvis den ender med at blive sendt til rep, så vil de nok formatere disken...

Derefter - hvis der er et dvd-drev - så boot på windows-cd'en, og via den kan du køre systemgendannelse
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. januar 2013 - 20:54 #2
Hej.

  Når skærmen er ødelagt, har du ikke rigtigt nogen let måde at få slået ting som "fjernskrivebord" til på - jeg vil umiddelbart mene, at det er eneste mulighed for fjernbetjene den. Problemet er jo, at du skal kunne tvinge et program ind på maskinen, uden at brugeren på den acceptere det.
  Du kan ikke få den til at levere noget billede på HDMI under opstart?

De bedste hilsner
Avatar billede Batjan24 Nybegynder
14. januar 2013 - 21:03 #3
Claes57: indholdet er ikke så vigtig, jeg kan faktisk få adgang til det via netværket fra en af de andre pc'er, og jeg har ingen windows skive da det er købt med det på computeren,har ved hjælp af og sætte en anden bærbar i nærheden, regnet med frem til ved tastetryk hvor genoprettelse var og tror nok at den gennemførte en genoprettelse med uden jeg kom HDMI problematikken nærmere :-(

CRKrogh: nej sagde jo den var lidt tricky :-) nej når jeg starter pc'en op bliver den ved med at skrive "ingen signal" på fladskærmen.
Sidst da det virkede skrev den også ingen signal, indtil lige grafikkortet/hdmi udgangen blev aktiveret og så kom skrivbordet frem på min 32" tv, men den er gang gør den det bare ikke :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. januar 2013 - 22:16 #4
prøv i fejlsikret tilstand...
Avatar billede opson Novice
21. januar 2013 - 16:37 #5
Skift selv display på den, det er ikke ret besværligt.
hvor stor er skærmen? har et par 15,4" liggende hvis det var noget!?
Avatar billede Batjan24 Nybegynder
23. januar 2013 - 10:02 #6
Hej opson.

Jeg har også tænkt den tanke, desværre er det en 17"

Er bange for at det er grafikkortet der er smuttet. :-(

Er der nogen som har erfaring med eksterne grafikkort til bærbare?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2013 - 10:43 #7
Hej igen, BatJan.

  Jeg tror nu ikke, dit grafikkort er dødt - så ville du dels ikke have output på HDMI, dels ville den formodentlig bippe som en gal under opstart.
  Jeg ville nok lave en udregning på restværdien i laptoppen, pille disken ud af den og få fat i en anden maskine.

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede Batjan24 Nybegynder
23. januar 2013 - 15:46 #8
Hej Carsten.

Tak for dit svar, jeg undrer mig bare hvorfor jeg ikke engang kan bruge vga stikket, fordi når jeg kobler en anden bærbar på så finder  den automatisk vga signalet?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. januar 2013 - 17:49 #9
Din skærm opfører sig helt sikker ok, fejlen ER i laptoppen. Men det kan jo tænkes at det er en komponent i den del af grafikkortet, der leverer signal fra GPU'en og ud til VGA-stikket, der er død; så vil GPU'en jo ikke ane uråd, og vil også fint skifte til HDMI efter opstart.
Nu er problemet så bare gået hen og blevet, at du ikke kan se, hvordan du får HDMI aktiveret.
Men som jeg foreslår i #7 ville jeg nok prøve at regne lidt på sagen.
Avatar billede Batjan24 Nybegynder
23. januar 2013 - 19:43 #10
Ja jeg tror også jeg bliver nødt til og lukke sagen her, tak for hjælpen og input.
Avatar billede Batjan24 Nybegynder
23. januar 2013 - 19:44 #11
tak for hjælpen