Avatar billede endurancel Novice
13. januar 2013 - 11:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Linke bokse sammen

Hej
Jeg ønsker at lave en række bokse, som linkes sammen via linier.
I Word 2010 gør jeg flg.:
Indsæt -> Figurer
Vælger en kasse i "rutediagram", og gentager valg af kasse.
Nu har jeg 2 kasser i mit word dokument.
Herefter vælger jeg
Indsæt -> Figurer, og vælger så streg.
Nu vil jeg lave en streg der forbinder de to kasser, og det skal være således, at hvis jeg rykker den ene kasse, så opretholdes stregen mellem kasserne.
Det virker fint i PowerPoint, men kan det passe, at jeg ikke kan gøre det samme i Word?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
13. januar 2013 - 12:21 #1
De tegnede objekter skal indsættes i et "lærred" (drawing canvas), for at det virker, som du ønsker.

Nederst i Indsæt > Figurer finder du en kommando til at indsætte lærred. Du kan markere og klippe dine eksisterende figurer og indsætte dem i lærredet (klik på lærredet, så det er markeret, inden du indsætter figurerne).
Avatar billede endurancel Novice
13. januar 2013 - 12:42 #2
Tak for det - det virker :)