Avatar billede mekanikeren87 Nybegynder
11. januar 2013 - 18:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 - Emails forsvinder fra mailprogrammet

Kære eksperter!

Jeg har lige et spørgsmål til jer, som jeg håber i kan hjælpe med. Mine forældre har lige købt ny laptop med Windows 8 installeret. Jeg har så sat mailprogrammet i windows op så de kan modtage mails fra deres gamle Cybercity/telenor mail og en nyere gmail.
Problemet er, at de emails de modtager på deres gamle Cybercity/telenor mail, de forsvinder helt umotiveret fra indbakken efter meget kort tid. De emails de modtager fra gmail kontoen bliver liggende i programmet lige indtil man selv sletter dem.

Hvad kan der være galt? Instillingerne er sat ens op på de 2 mailadresser.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2013 - 19:22 #1
der er ikke noget med at den ene er imap, og den anden er pop3?
Avatar billede mekanikeren87 Nybegynder
11. januar 2013 - 20:04 #2
Jo, det kan da egentlig godt være. Når jeg sætter cybercity/telenor adressen op i programmet, har jeg kun mulighed for at vælge imap. Hvis jeg har forstået det ret, så bliver de emails jeg modtager liggende på udbyderens server når den er sat op som imap, mens den henter dem ned på computeren når den er sat op som pop3?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2013 - 20:07 #3
pop3 henter og sletter fra server (typisk - du kan godt sætte din pop3-konto til at gemme data på serveren - men det er undtagelsen)

imap følger server og dine enheder - slet på den ene, og det slettes på alle - men ellers bliver data liggende.
Avatar billede mekanikeren87 Nybegynder
11. januar 2013 - 20:11 #4
Dvs. det er formentlig udbyderen der sletter de mails jeg får fra deres server? Og derfor forsvinder de også fra mailprogrammet i windows? Er der nogle tricks til hvordan jeg sætter den op som pop3 i stedet, så den henter al posten ned på computeren?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2013 - 20:31 #5
i outlook-express (tilbage til xp-tiden) kunne man klikke af, at oe ikke skulle slette data på serveren når den hentede mails.
Har lige set på win8/mails-app (bruger det ikke) - men der skulle jeg rette portnummer på både ind og udgående, og den fandt ikke ud af det alligevel.
Har du overvejet thunderbird i stedet for at slås med dårlig kode - så kan du få en kalender med oveni...
Avatar billede mekanikeren87 Nybegynder
11. januar 2013 - 20:47 #6
Kunne ikke lige finde en mulighed for at ændre det. Men nu har jeg lige hentet thunderbird i stedet (kendte det ikke før du nævnte det), og det fungerer da 100 gange bedre end det windows skrammel.. Tror det bliver vejen frem. Det er også meget overskueligt for mine forældre som ikke ligefrem er computer hajer :)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2013 - 21:00 #7
ok - bare giv et svar selv og luk spg...
Avatar billede mekanikeren87 Nybegynder
11. januar 2013 - 21:58 #8
ok.. Kan sgu ikke finde ud af hvordan pokker man giver point, men du skal have tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2013 - 22:33 #9
jeg har ikke lagt et svar - så du skal bare acceptere dit eget - og så har du point en en anden gang...