Avatar billede dpj Nybegynder
10. januar 2013 - 17:04 Der er 3 kommentarer

2 excel skemaer som skal sammenkobles

Hej

Jeg har to excel skema. Et med ca 5.000 rækker, og et med ca 1.000 rækker. I begge skemaer er en af kolonnerne "farve" - altså rød, blå og grøn fx.

Det jeg har brug for er flere ting:

1. Skemaet med de 1.000 skal renses for dem som også er på listen med de 5.000.

2. Det antal som slettes fra skemaet med de 1.000 skal over i et nyt tomt ark.

Er der nogen der har en løsning....? Og ikke den manuelle ;-)

Jeg har både office 2003 og 2010!
Avatar billede prhan Juniormester
10. januar 2013 - 22:00 #1
Har du prøvet at lavet et nyt ark i din projektmappe med formlerne

=hvis('Ark1'!A1='Ark2'!A1;"Ens";"Forskellig")

Så skulle du få de celler der forkommer i begge ark.
Avatar billede finb Ekspert
10. januar 2013 - 23:08 #2
Kopier begge ark sammen til een lang kolonne.
ctrl + *
ctrl + c
indsæt speciel
indsæt unikke værdier
Avatar billede excelent Ekspert
12. januar 2013 - 22:29 #3
List mere konkrete layout oplysninger ?