Avatar billede mrbrandbart Nybegynder
09. januar 2013 - 12:17 Der er 6 kommentarer

Hjælp til at lave en model i frameworket: Alloy (Backbone) i Appcelerator Titanium som henter data fra et JSON feed

Hej alle sammen,

Jeg er en UI-Designer som er gået igang med at lave en iOS applikation i Appcelerator Titanium.

Jeg har et api som smider et JSON feed som jeg skal implementerer i applikationen.

Det er forholdsvist simpelt i teori. Jeg skal blot hente tekst og billeder fra JSON feedet og liste det i applikationen.

Som jeg forstår strukturen i Backbone som Alloy er bygget på, skal jeg lave en model som henter dataen fra det eksterne JSON feed ex: http://www.domain.com/api.php?function=getpage derefter en collection som kan indsætte dataen i mit element TableView.

Min applikation er forholdsvist tæt på at være færdig. Alt styling og opsætning er klart, det "eneste" jeg mangler er at hente dataen ind og liste det korrekt.

Håber på en venlig sjæl der kan sætte mig lidt ind i det og hjælpe mig med at samle en model og en collection da jeg ikke har kunnet finde nogle tutorials eller eksempler på nettet der gør dette med eksternt JSON feed.
Avatar billede mrbrandbart Nybegynder
09. januar 2013 - 12:54 #1
Som jeg forstår det, så skal Modellen lave databasen også skal den sync med JSON feedet?
Avatar billede Gitte3 Nybegynder
27. marts 2013 - 14:51 #2
Kære Mrbrandbart
Jeg ved ikke om du stadig "leger med" Alloy ? :-)
Men jeg tænkte, at jeg lige ville give dig følgende link til et nyt kursus, der nu lanceres i DK netop om dette:
http://skillshouse.dk/da/Kurser/146-Titanium-mobile-apps-cross-platform-apps-Videregaaende/
Det er det nye kursuscenter, Skillshouse, der afholder det.
De har også et mere grundlæggende Titanium kursus, men det videregående jeg linker til, er måske mere til dig :-)
Men du kan jo prøve at læse beskrivelsen eller give dem et ring (du kan feks spørge efter Anders eller Jesper).....jeg kender dem fra tidligere i branchen og synes de med deres kursuscenter Skillshouse laver nogle spændende nye ting, men jeg er desværre selv helt stoppet med at arbejde (pga ulykke) så jeg er  ikke dybt inde i det mere, men faldt lige iver din forespørgsel om hjælp og håber da, at dette måske kunne være til lidt hjælp trods det at der er gået lidt tid, siden du spurgte :-)

Rigtig mange hilsener
Gitte
Avatar billede mrbrandbart Nybegynder
27. marts 2013 - 15:00 #3
Hej Gitte,

Tak for informationen.
Avatar billede Gitte3 Nybegynder
27. marts 2013 - 15:10 #4
Kære Mrbrandbart
Det var sørme da så lidt :-)
Hils evt gerne Anders/Jesper fra mig ...sjove fætre :-)
Lad mig vide, hvis der evt er andet jeg kan hjælpe med ...jeg var selv i IT kursusbranchen i +10 år indtil en arbejdsulykke desværre gjorde enden på mit aktive arbejdsliv .....men hvis jeg kan hjælpe dig igen - eller andre - ville det kun glæde mig :-)

RMH
Gitte
Avatar billede mrbrandbart Nybegynder
27. marts 2013 - 15:22 #5
Hej Gitte,

Jeg ville gerne hilse dem - men jeg kommer ikke afsted til arrangementet, jeg er en del over det kursus de tilbyder og er bosiddende i Amsterdam, hvor vi har gratis meetups hver uge.

Personligt er jeg ikke så stor fan af kurser, da det er one-way information more or less. Man skulle gøre mere i meetups i Danmark som de gør i resten af verden, det har mere slutværdi mener jeg og der er da også helt klart en økonomisk fordel for udviklere generelt i meetups sammenlignet med kurser - nå det var offtopic.

Håber du har det godt trods din arbejdsulykke - der er helt sikkert mange herinde du vil kunne hjælpe hvis du har teknisk viden.
Avatar billede Gitte3 Nybegynder
27. marts 2013 - 15:43 #6
Hej igen

Oh la la ...Ansterdam ..søde minder :-)
Jeg er langt hen af vejen enig med dig i at mange kurser har en tendens til at blive mere monolog og ren teori end det modsatte ...men her kan jeg faktisk igen lige nævne Skillshouse da de netop prøver at ændre dette, så de har bla også udviklet et kursuskoncept, der er 80% hands-on og 20% teori ..,så der virkelig er "learning by doing" på programmet - og derved har det også vist sig at der kan spares tid afsted på kurset ...og jer herlige IT "freaks" har ofte super travlt så det også i den forbindelse er en fordel :-)
Meet-ups ...klart en spændende måde at gøre det på ...evt en kombi ...hmmm dejligt med lidt faglig sparring selvom jeg er "ude af gamet" for jeg brænder stadig i hjertet for området jo :-)
1000 tak for input ...lad mig endelig vide, hvis jeg anytime, anywhere about anything kan hjælpe ...du er feks velkommen til at connecte via LinkedIn (jeg har et stort netværk, som du er velkommen til at "gøre brug af"), hvis du bruger det (min LI-profil er linket i min Eksperten profil :-))

RMH
Gitte