Avatar billede pallepopmand Nybegynder
08. januar 2013 - 16:04 Der er 4 kommentarer

Surround Sound fra Phono eller HDMI

Hej Eksperten, jeg ville høre om det er muligt at få 5.1 eller 7.1 Surround ud af min bluray eller mit tv. Kan man få noget der kan omdanne det gennem HDMI kablet, eller Phono kablerne?
Har læst lid tom noget Surround reciever, men forstod det ikk rigtigt.
//Patrick
Avatar billede majbom Novice
08. januar 2013 - 19:21 #1
Hvor skal du have lyden hen? surround-forstærker? hjemmebio-sæt? pc-højttalere?

hvilket tv og br-afspiller har du?
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
08. januar 2013 - 20:00 #2
Mit TV er Medion MD 30288, og min Bluray er Phillips BDP 3200 tror jeg nok. Jeg har noget højttalere(plus-minus kabel) som jeg gerne vil bruge, ligenu har jeg dem bare allesammen banket i højre-venstre system, men vil gerne have surround. Om jeg så skal købe noget. Men vil ikke skifte bluray eller TV. Da det er for risikabelt da jeg bor på en efterskole..
Så jeg vil gerne "bygge" en hjemmebio.
Avatar billede store-morten Ekspert
08. januar 2013 - 20:08 #3
Avatar billede majbom Novice
08. januar 2013 - 20:46 #4
Så skal du have en surround-forstærker/-receiver med hdmi indgang