Avatar billede tma Juniormester
08. januar 2013 - 15:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gemme dokument i Outlook mappe

Det er muligt at trække en docx-fil over i en Outlook-mappe. Er det muligt at gemme i Outlook-mappen direkte fra Filer -> Gem som?

Vi bruger Office 2010
08. januar 2013 - 15:50 #1
Hvad mener du med [b[Outlook-mappe[/b]?

Hvis du mener en PST-fil - er svaret NEJ!
08. januar 2013 - 15:51 #2
Hvad mener du med Outlook-mappe?

Hvis du mener en PST-fil - er svaret NEJ!
Avatar billede tma Juniormester
08. januar 2013 - 15:58 #3
Det er ikke hvad jeg mener. Jeg har oprettet en undermappe til min indbakke, som jeg bruger til et projekt. I denne kan jeg placere mails og word-filer. Jeg vil gerne kunne gemme wordfiler direkte, istedet for at gemme i filsystemet og derefter flytte dem over.
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. januar 2013 - 16:14 #4
Det er ikke muligt, og hvis det var, så ville det ikke være særligt smart at gøre, som du foreslår.
Hvis din pst-fil bliver beskadiget, så du ikke kan komme i din Outlook, så har du også mistet adgangen til dit Word dokument.
Gemning af dokumenter fra et program på din PC, giver kun adgang til at gemme i din mappestruktur på enten den lokale maskine, eller på et netværksdrev.
/ptj_11
Avatar billede tma Juniormester
08. januar 2013 - 17:05 #5
Undrer mig at I bliver ved med at skrive om pst-filer. Jeg bruger IKKE pst-filer.
Hvis jeg ikke kan få adgang til min post, vil det være det største af mine problemer. Uanset om jeg har word-filer der eller ej.
08. januar 2013 - 19:16 #6
Du må da meget undskylde at vi bliver ved med at tale om pst-filer. Måske skyldes det, at vi kender lidt til hvordan data gemmes i Outlook - nemlig i en pst-fil!!!
Avatar billede tma Juniormester
08. januar 2013 - 20:45 #7
Kære Erik

Du ved ikke hvad du skriver om. Det er en kendsgerning. PST filer bruges typisk hvis man har en pop3-mailkonto som privatperson.
Når du bliver voksen og måske begynder at interessere dig for IT på et lidt højere plan, vil du måske finde ud af, at en mailserver gemmer sine data i et såkaldt informatonstore. Filtypen til en sådan er EDB. Som bonusinfo kan jeg fortælle dig, at data som hentes ud lokalt fra en mailserver ligger i en OST-fil.

Jeg har tidligere brugt Eksperten.dk og fundet kvalificeret hjælp (og har også hjulpet andre), men jeg har da aldrig mødt nogen så ukvalificeret som dig. Hold dig venligst fra mine spørgsmål. Din inkompetence er en fornærmelse
Avatar billede tma Juniormester
08. januar 2013 - 20:45 #8
slut
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. januar 2013 - 23:01 #9
Kære TMA.
Angående #7:
En OST-fil er blot en anden form for pst-fil, som typisk anvendes, når brugeren ønsker at kunne arbejde med sin mail, når maskinen er offline, altså uden kontakt til Exchangeserveren.
Når maskinen er sat op til kunne bruges offline, så synkroniseres indholdet fra din mailkonto på Exchangeserveren ned på din maskine, og du kan arbejde offline.
Når du næste gang er online igen, så synkroniserer opsætningen alle ændringer, der måtte være mellem din maskine og serveren.
Dette betyder altså, at alt i din Outlook ligger lokalt på din maskine i OST-filen, incl. de dokumenter, som du måtte have haft gemt, mens du var offline. Altså under forudsætning af, at din ide var mulig. Men det gør sig gældende for alle mails, som du måtte have skrevet i offlinetilstand.
Hvis din OST-fil bliver uopretteligt skadet, så har du mistet alle ændringer, foretaget siden sidste onlineadgang.
SummaSummarum- Vi ved altså godt, hvad vi taler om, så stik piben ind, og anvend en mere urban tone.
Vi prøver jo bare at give dig en seriøs hjælp ud af din manglende viden på området.
Til slut, hvorfor tager du selv dine point tilbage, du fik jo svar på dit spørgsmål. Ikke at jeg interesserer mig for point, men princippet i, at anvende dette forum for at få hjælp, og dernæst bryde med god tone, (en af grundforudsætningerne for at benytte dette forum) det støder mig, og virker sikkert ikke særligt befordrende på muligheden for fremtidig hjælp.
Blot et forsøg på at være så diplomatisk, som vel muligt.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. januar 2013 - 23:19 #10
Og så lige en med kæppen-
Angående #7 igen "(og har også hjulpet andre)"
Tag et lille kig på dit pointregnskab, så vil du se,at i alle de kategorier, hvor du har besvaret spørgsmål, så har du overskud i 2. Siger og skriver 2!
Man kunne overveje, at gå ud til en af fuglene i haven, og spørge den, hvor meget lånte fjer luner.
Bare en konstatering.
Kravl hellere ned af hesten, inden du falder af.
/ptj_11