Avatar billede Delight Nybegynder
07. januar 2013 - 10:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Log ud af Gmail på en android telefon

Hejsa
Er det slet ikke muligt at logge ud af gmailen på en android telefon?
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. januar 2013 - 10:29 #1
Indstillinger->Konti og synkronisering->Google->Klik på din mailadresse og fjern de flueben du nu vil fjerne.
Avatar billede chalde Seniormester
07. januar 2013 - 10:30 #2
Nej, den skal nulstilles.
Du kan deaktivere sync m.m, men da hele opsætningen, apps m.m er tilknyttet din gmail/google account, er det ikke muligt at logge ud.

En anden måde at gøre din gmail ubrugelig på telefonen, er ved at ændre kodeordet f.eks. gennem gmail fra en computer. Men så vil alle googles tjenester (herunder play) ikke fungere.
Avatar billede LeChox Nybegynder
07. januar 2013 - 10:34 #3
Nu ved jeg ikke hvilken version af Android du kører, men på min kan jeg navigere til:

Menu > Indstillinger > Konti og synkronisering > Google > Fjern konto

Har dog ikke selv prøvet det.
Avatar billede chalde Seniormester
07. januar 2013 - 10:50 #4
#3 Du fjerner blot synkronisering, tilknyttelser til google m.m.
Det er herefter ikke muligt at gå på f.eks. play m.m.

Men naturligvis, hvis man ikke ønsker at hente apps. m.m så er det en måde at gøre det på ;)

Men tillader lige at rette mig selv i #2, da en nulstilling ikke længere er nødvendig for at gøre dette.
Avatar billede Delight Nybegynder
07. januar 2013 - 11:07 #5
Ok, mange tak! Det er da lidt sært at man ikke kan logge ud... Det er jo ikke alle der synes at mailen skal være åben for alle der sidder med telefonen i hånden ;)
Avatar billede LeChox Nybegynder
07. januar 2013 - 11:22 #6
#4 God pointe - var heller ikke helt selv klar over hvad funktionen egentlig gjorde :-)
Avatar billede chalde Seniormester
07. januar 2013 - 11:23 #7
#5 Som sagt, så er hele telefonen bundet op på en googleaccount. Logges der ud, fjernes alt relateret. Reelt også en sikkerhedsfunktion (samt datamining m.m).

Men sæt da en kode på?
Enten på telefonen eller hent en app-locker hvor du kan låse adgangen til individuelle apps.
Avatar billede Delight Nybegynder
07. januar 2013 - 18:47 #8
Det er jo genialt, Chalde.
Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede Delight Nybegynder
06. februar 2013 - 10:28 #9
Tak skal I have