Avatar billede MortenWind Nybegynder
06. januar 2013 - 13:56 Der er 5 kommentarer

Problemer med redigering i office

Hej, jeg har et meget underligt problem, som jeg virkelig ikke ved hvordan jeg skal løse.

Lige pt. har jeg et dokument åbent hvor jeg redigerer i en masse figurer og data og kopierer fra andre dokumenter til dette.

Mit problem er, at jeg ikke kan ændre i de "hvide felter", dvs. felter til at redigere noget så simpelt som skriftstørrelse og skrifttype. Jeg kan trykke på pilen i højre side at disse og ændre, men dokumentet giver mig ikke lov til trykke på de hvide felter og så selv skrive det i dem, som jeg vil have der skal stå, der kommer simpelthen ikke nogen markør frem.

Det hjælper heller ikke at åbne dokumentet påny, det eneste jeg har fundet ud af er, at jeg kan åbne et helt nyt dokument, og der er der ingen problemer, eller jeg kan kopiere mine figurer over i et nyt dokument, formatere dem i det og så kopiere det tilbage, men dette er en meget uholdbar løsning.

Håber der er nogen der kender noget til dette.

Venlig hilsen

Morten
Avatar billede supertekst Ekspert
06. januar 2013 - 14:40 #1
Hvilken Office-version?
Er det et dokument, som du kunne sende?

og så velkommen til eksperten..
Avatar billede ptj_11 Forsker
06. januar 2013 - 14:50 #2
Har du selv oprindeligt oprettet dokumentet, eller er det et fremmed dokument, som du arbejder videre på?
Hvis det er et fremmed dokument, så kan det eks. være beskyttet mod redigering.
Så kunne løsningen være, at kopiere hele indholdet over i et nyt dokument
/ptj_11
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2013 - 15:00 #3
Problemet med de tomme felter kan også skyldes, at du indsætter tekst og andet fra dokumenter med forskellige formateringer. Hvad sker der, hvis du markerer en enkelt del af teksterne, f.eks. en paragraf?
Avatar billede MortenWind Nybegynder
06. januar 2013 - 17:28 #4
#Supertekst - Det er office 2007, og tak :)

#ptj_11 - Jeg har selv oprindelig oprettet dokumentet ja, og overfører fra gamle dokumenter og hentede dokumenter.

#milter - Det vil jeg prøve hvis det sker igen :)

Tak alle 3 for svar, men da min skærm pludselig ikke ville svare valgte jeg at lave et "hårdt" shutdown og da jeg åbnede dokumentet igen virkede alt uden problemer. Da det sagtens kunne tænkes at dette kommer igen vil jeg holde tråden åben, og vente med at uddele point, men rigtig mange gange tak for svarene :)

VH Morten
Avatar billede supertekst Ekspert
06. januar 2013 - 18:04 #5
Ok..