Avatar billede KarenBorregaard Nybegynder
06. januar 2013 - 13:36 Der er 8 kommentarer

Mindows stifinder virker ikke

Hej. Her for et par dage siden valgte jeg at rydde op i min computer, da jeg har rigtig mange programmer liggende, som jeg slet ikke bruger. Efter jeg havde slettet en masse programmer, virkede min stifinder ikke. Windows bliver ved med at sige at 'Windows stifinder er holdt op med at fungere', tit når jeg højreklikker, eller når jeg prøver at komme ind i nogle af mine programmer. Derefter kommer der en error boks som siger: 'Instruktion ved 0x7527f290 refererede hukommelse ved 0x7527f290. Hukommelsen kunne ikke written'. Sommetider dukker den boks også bare op flere gange i træk, og det er rigtig irriterende at jeg ikke kan komme ind på mine programmer og lignende.

Jeg tror at jeg er kommet til at slette et vigtig program. Jeg har fortaget 3 systemgendannelser og lige meget har det hjulpet. Derefter søgte jeg efter om der var nogle fejl i nogle af de programmer jeg havde slettet, og computeren siger at jeg har slettet noget der hedder Microsoft Fjernskrivebord tjenester. Jeg ved ikke om det er det der er problemet, eller om jeg skal installere det igen. Hvis jeg skal det er der så nogen der ved hvor, for jeg kan ikke finde det inde på Microsofts hjemmeside? Tak på forhånd.
Avatar billede oli10b Nybegynder
06. januar 2013 - 13:52 #1
Du skal vidst igang med en geninstallering af windows :)

Er du interesseret i hjælp til installationen, vil jeg med glæde hjælpe.

Venlig hilsen Oliver
06. januar 2013 - 13:56 #2
Velkommen til E. ...

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Til Vista / WIN7 styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv:

SFC.exe    /scannow > ENTER

Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2013 - 15:04 #4
Avatar billede KarenBorregaard Nybegynder
06. januar 2013 - 17:29 #5
Jeg har Windows 7, virker dit råd også til den?
- Og hvad gør jeg hvis jeg ikke har nogle windows disk,
da windows var på min computer da jeg købte den.
Tak på forhånd.
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2013 - 17:56 #6
Hvis du har læst mit link, vil du se, at det er til Windows 7. Her er et link på dansk:

http://support.microsoft.com/kb/929833

Sfc.exe skulle gerne selv finde filerne på din computer.
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2013 - 22:04 #7
Hej Karen.

Du har tilsyneladende også problemer med højreklik. Kig på linket herunder og download og kør den "Reg file", som hedder To Enable Windows Explorer Context Menu

Hvis ikke det virker, så prøv vejledningen i "Option Two".
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2013 - 22:05 #8