Avatar billede Sylvester90 Nybegynder
03. januar 2013 - 20:36 Der er 8 kommentarer

Skærm blinker ved opstart??

Hej jeg har et problem med min bærbare computer.

Hver gang jeg starter den op, blinker den hvidt. Nogle gange er det ikke så slemt, andre gange er det værrer. Det er som om den ikke blinker så meget, når computeren er kommet igang og "varmet op". Jeg har fået en ven til at rense den komplet for støv, og det har hjulpet en del, men den blinker stadig, så det er irreterende.

Nogle ideer hvad problemet kan være?
På forhånd tak.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2013 - 20:41 #1
Er blinkeriet konstant, eller stopper det efter et stykke tid?
Avatar billede Sylvester90 Nybegynder
03. januar 2013 - 20:50 #2
Det kommer i intevaller. Det blinker konstant under opstart, og så aftager det lidt efter lidt.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2013 - 21:01 #3
Sker det både ved kørsel på batteri og net (dvs. tilsluttet 230 volt)?
Avatar billede Sylvester90 Nybegynder
03. januar 2013 - 21:05 #4
Ja det gør ingen forskel.
Min ven sagde at grafikkortet blev meget varmt, men nu er den jo renset. Kan den ha taget skade og kan man evt teste det?
Avatar billede Sylvester90 Nybegynder
03. januar 2013 - 21:11 #5
Det skal lige siges, at hvis jeg kobler den til mit tv med HDMi er der ingen problemer, en min ven mener ikke at det er skærmen, da det bl.a. har hjulpet en del at rense den.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2013 - 21:45 #6
Ja, kortet kan have taget skade, men det er nok ikke så sandsynligt, hvis det virker via HDMI til TV.

Har du prøvet at ændre på indstillingerne for den indbyggede skærm i strømbevaringsindstillingerne?

Kører du med standardindstillinger for din skærm:

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/Change-your-screen-resolution
Avatar billede Sylvester90 Nybegynder
04. januar 2013 - 11:47 #7
Den stod på anbefalet, men har afprøvet de andre opløsningsmuligheder, uden held.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2013 - 21:30 #8
Jeg har fundet en side om noget, der ligner dit problem:

http://www.ehow.com/facts_7168383_laptop-screen-blinking_.html

Har du installeret nye drivere fornylig, evt. via automatiske opdateringer?

Har du forsøgt en Systemgendannelse til et tidspunkt, før problemet opstod?

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/features/system-restore