Avatar billede mrmox2 Nybegynder
03. januar 2013 - 18:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udskrive grafik uden raster

Når jeg laver et dokument hvor jeg kombinerer txt med scannede annoncer bliver de scannede billeder automatisk rastet i udskrivningsprocessen - uanset hvordan jeg skriver ud (windows 7). sagen er at annoncerne allere er lavet som de skal være, og når txt bliver udskrevet som raster bliver det ikke nemt at læse.

kan man ikke slå noget fra eller ændre noget så også billeder udskrives som bitmap uden raster

mvh thomas
Avatar billede jensenjs Juniormester
03. januar 2013 - 19:01 #1
Jeg kan ikke huske hvad funktionen hedder.
Men når du skanner er der en funktion der fjerner raster under skanningen.

Men før skannede jeg i 300 dpi (bruges ofte til OCR skanning)
On De-interlace

Men om det var det også var den til raster kan jeg ikke huske

Jeg kpmmer tilbage hvis jeg finder ud af det.
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. januar 2013 - 19:05 #2
Er det fordi teksten er grå? Hvis du laver den helt sort så er der jo ikke raster i.
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. januar 2013 - 19:06 #3
Er det fordi din tekst er grå? Hvis du laver den helt sort, så vil der ikke være raster i.
Avatar billede milter Ekspert
03. januar 2013 - 19:21 #4
Er det ikke snarere et problem med vectorgrafik vs. raster, du har?

Du kan ikke skanne et billede som vectorgrafik. Et skannet billede bliver til et bitmap/vector-billede, og kvaliteten af resultatet vil afhænge af pixelantallet.

Hvilket program bruger du?

Har jeg måske misforstået dig?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
04. januar 2013 - 04:11 #5
hej - tak for svar
jeg skal lige have tjekket det tinocordes skriver
der er måske noget om det

det er ikke i selve scanningen der laves raster
teksten står helt skarpt i det scannede billede

men hvis den ikke opfattes 100% sort er det klart at den kommer ud som raster

jeg poster så snart jeg har haft anledning til at prøve det af
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. januar 2013 - 04:36 #6
hej
så har jeg tjekket det

jeg tror du ramte plet tino_bh - smider du ikke lige et svar

jeg målte RGB værdi på scanninger og sort var langt fra sort

når jeg konverterede scanningen til ren S/H uden gråtoner forsvandt raster i bogstaver. de blev også grimme at se på men det er en helt anden sag, det må vi finde ud af at ordne i scanningen. Vi har fået løst det som var "gåden" for os, nemlig den automatiske raster på billede-udskrifter. Det var en feature og ikke er fejl :-)

mvh thomas
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. april 2013 - 10:54 #7
lukker