Avatar billede Weedfald Nybegynder
02. januar 2013 - 23:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilket sprog skal jeg vælge?

Goddag eksperter.

Denne gang stiller jeg spørgsmålet direkte!
Hvilket sprog kan jeg designe et program i som kan bruge musen og klikke efter bestemte farver, sådan at når man så med sin (avatar figur) lander på den farve/koordinat, så højreklikker musen på den farve eller et nyt koordinat ? Den side programmet skal kunne køre på er en avatar chat af asp og java, jeg har set lignende programmer og det ligner noget simpel fusk en amatør har lavet i vb ? Kan nogle hjælpe mig til at komme igang med det rigtige sprog eller endda også guide mig lidt igennem nogle linjer så er jeg evig taknemmelig :)

På forhånd tak.
Hvis der mangler mere info så sig endelig til!
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. januar 2013 - 08:10 #1
"Den side programmet skal kunne køre på er en avatar chat af asp og java".

Hvorfor bruger du så ikke java hvis resten allerede er lavet i java ?
Avatar billede Weedfald Nybegynder
03. januar 2013 - 18:09 #2
Hvis det kan hjælpe til at uddybe lidt Scootergrisen så er chatten på følgende adresse: www.n.dk/frameset.asp
Har ikke set nogle "programmer" i java til det før, kun programmer som køre som en konsol/cmd og i noget der ligner java :-)
Avatar billede Weedfald Nybegynder
03. januar 2013 - 18:24 #3
Rettelse: De programmer jeg har set til chatten er noget der køre i Konsol/Cmd og andre er noget som ligner en omgang visual basic/C#, men jeg kan ikke åbne og se hvad programmerne er skrevet i :)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. januar 2013 - 18:29 #4
Altså du vil lave et .exe program der kan køre i windows ?

Skal det ikke virke i en browser ?
Avatar billede Weedfald Nybegynder
03. januar 2013 - 18:40 #5
Altså.. Chatten er bygget op sådan at man har en avatar der kan rykke rundt på felter, på disse felter kan man smide "ting", altså så som stole, borde osv. programmet skal så kunne per automatik selv klikke på tingen og rykke over på den hvis en anden person smider den. Det er sådan et program der er tale om, hvis det er for stor en mundfuld at starte med ville det også være perfekt hvis du kunne fortælle mig lidt om hvordan jeg kan få min bruger til at svare automatisk f.eks. hvis en skriver en kommando der hedder !klokken så svare den selv uden jeg skal gøre noget (Klokken er 18:40)Alt tekst foregår i talebobler på chatten, men der er en log man kan åbne som automatisk opdateres når nogle skriver :-)
Avatar billede Weedfald Nybegynder
01. marts 2013 - 15:08 #6
LUKKET!