Avatar billede BrianANN Nybegynder
02. januar 2013 - 12:58 Der er 17 kommentarer

hjælp High Definition Audio-bus

Hej.
Jeg har været igang med at rydde op i min computer.
Tror jeg har kommet til at slette noget forkert da jeg ikke har noget lyd overhovedet. Når jeg går ind under Enhedshåndtering, står der at High Definition Audio-bus ikke er installeret.
hvad kan jeg gøre? har ikke haft lyd i langtid nu og det er ved at være godt irriterende! :-)

På forhånd tak
Avatar billede tiger_dk Mester
02. januar 2013 - 13:13 #1
hvad styresystem har du ?

prøv lige at installer det her http://www.filehippo.com/download_speccy/ det kan forstælle dig, hvad du har i din maskine, f.eks lydkort, grafikkort osv. ! Det er faktisk et godt program, bruger det selv en gang imellem !

Det er fordi, så kan se hvad grafikkort du pæsis du har også tage den derfra !
Avatar billede tiger_dk Mester
02. januar 2013 - 13:14 #2
selvfølig hvad lydkort du har !!! Dooooooo
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 13:18 #3
Systemgendannelse til før oprydning, er det afprøvet?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 13:31 #4
En alternativ måde kunne være Slimdrivers, hvis andre muligheder ikke kan løse det:
  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede BrianANN Nybegynder
02. januar 2013 - 14:56 #5
Nu har jeg downloadet det.
Operating System
    Microsoft Windows XP Home Edition 32-bit SP3
CPU
    Intel Core 2 Duo E4300 @ 1.80GHz    43 °C
    Conroe 65nm Technology
RAM
    2,00 GB Single-Channel DDR2 @ 266MHz (4-4-4-12)
Motherboard
    Packard Bell BV Cuba MS-7301 (Socket 775)    33 °C
Graphics
    Acer AL1916W (1024x768@60Hz)
    512MB Radeon X1650 Series (Sapphire/PCPartner)
    512MB Radeon X1650 Series Secondary (Sapphire/PCPartner)
    CrossFire Disabled
Hard Drives
    298GB Seagate ST3320820AS (SATA)    31 °C
Optical Drives
    ATAPI DVD W DH16W1P
Audio
    No audio card detected
- Hjalp det?
Avatar billede BrianANN Nybegynder
02. januar 2013 - 14:57 #6
220661. Hvad er det der slimdrivers, som du vil have mig ind på
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 15:19 #7
Slimdrivers er et program der tjekker din pc for ikke opdaterede drivere.
Programmet kan også tage backup af de drivere der er på computeren når man er færdig med at opdatere.
Programmet skal sandsynligvis registreres for at bruge, men er gratis.
guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/

Og så velkommen på Eksperten
Avatar billede 220661 Ekspert
02. januar 2013 - 15:22 #8
Husk du behøver ikke at opgradere til Driverupdate som der også vises i guiden
Avatar billede conz Juniormester
02. januar 2013 - 15:26 #9
#6
Jeg tror Slimdrivers er et program, der prøver på at gå ind og se hvilke drivers du mangler.

Men et hurtigt gæt, udfra dit motherboard, er at det er et onboard Realtek lydkort - prøv at hente og installere de her drivers, og se om det ikke skulle virke:

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Det er naturligvis driverne til Windows XP du skal hente (det med grøn skrift).
Avatar billede BrianANN Nybegynder
02. januar 2013 - 16:11 #10
#9
nu jeg inde på den side, og kan se det i grønt, er det de begge jeg skal installere? og hvordan downloader man dem? kan ikke helt finde det
Avatar billede conz Juniormester
02. januar 2013 - 16:40 #11
Du kan bare hente den øverste af de grønne, ved at vælge fx "UK1" i tredje kolonne fra højre. Så henter den en exe fil ned, som du bare skal køre og følge instruktionerne på skærmen.

Når du er færdig, genstart da din computer, og se om lyden ikke skulle være kommet igen.
Avatar billede BrianANN Nybegynder
02. januar 2013 - 17:53 #12
Nu har prøvet og downloade dem 2 gange, men de fik en netværksfejl. (Executable file) den ene kom op på 5mb og den anden 27,5mb. (Zipe fil) kom til 3mb og 0,5mb. Begge var fra UK.
Avatar billede conz Juniormester
02. januar 2013 - 18:10 #13
Så prøv fra en af de andre servere.
Avatar billede BrianANN Nybegynder
02. januar 2013 - 18:16 #14
kommer til at tag langtid hehe, en halvanden time par gang
men prøver
Avatar billede conz Juniormester
02. januar 2013 - 18:39 #15
Ellers så prøv herfra, der går det forhåbentligt lidt hurtigere:

http://drivers.softpedia.com/get/SOUND-CARD/REALTEK/Realtek-HD-Audio-Driver-270-for-2000-2003-XP.shtml

Læg mærke til at det er den blålige download knap i højre side du skal bruge, da der godt kan være en stor reklame der forvirrer nogle gange, se her:

http://peecee.dk/uploads/012013/softpedia.JPG
Avatar billede BrianANN Nybegynder
02. januar 2013 - 18:49 #16
fik det downloadet fra den anden og nu er der sku lyd! :-D
Tusind tak!!!!!
Avatar billede conz Juniormester
02. januar 2013 - 19:02 #17
Velbekomme =)