Avatar billede oesterdal Nybegynder
01. januar 2013 - 19:47 Der er 11 kommentarer

Windows Vista aktivering

Hej!
Da jeg tændte min computer idag ville den have at jeg skulle aktivere windows Vista. Jeg har haft computeren i snart 5 år, så jeg forstår ikke hvad det går ud på lige pludselig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det, synes det er rigtig træls! Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. januar 2013 - 19:52 #1
det burde så kunne gøres direkte over nettet uden problemer. Der ligger en lille fil på disken, og den kan være defekt/fejllæst under start.
Avatar billede oesterdal Nybegynder
01. januar 2013 - 19:59 #2
Hvad mener du? Sorry, jeg er sgu ikke en haj til alt det der computer gøjl :b
Avatar billede claes57 Ekspert
01. januar 2013 - 20:28 #3
bare aktiver den igen - vista har tabt oplysningen, og vil derfor aktiveres igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2013 - 20:32 #4
Har fundet dette hos Microsoft, og håber du kan bruge det:
http://support.microsoft.com/kb/940315/da

Der står også noget om hvad man kan gøre hvis Vista spørger om en uventet aktivering.
Avatar billede oesterdal Nybegynder
01. januar 2013 - 20:40 #5
Tusind tak svarene :) vil teste om det virker :)
Avatar billede oesterdal Nybegynder
01. januar 2013 - 20:46 #6
Har læst det på siden, og fandt også produktnøglen.. Nu er mit problem så bare at tallene og stregkoden er så slidt at det ikke kan læses.. Hvad gør jeg så?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2013 - 20:50 #7
Kan du tyde noget af det?
Der findes programmer der kan hente produktnøglen fra disken.
På min Xp her kan jeg se den i SIW under licenses.
http://www.gtopala.com/download/oc/siw-setup.exe
Om det fungerer med Vista kan jeg dog ikke sige, da jeg ikke har testet.
Avatar billede oesterdal Nybegynder
01. januar 2013 - 20:56 #8
Jeg kan ikke tyde noget af det.. Man kan fornemme at der engang har stået noget, men ikke hvad der har stået :/
Avatar billede jensenjs Juniormester
01. januar 2013 - 21:49 #9
Der står du skal aktoverer vista ikke registrerer den.
Det er en kendt fejl i Vista, det er noget med en fil der er kaput.
Der er en KB931573 pakke der efter sigende skulle afhjælpe problemet.
Jeg kom ikke selv så langt før jeg skiftede til W7

http://support.microsoft.com/kb/931573
Avatar billede pretttyfly Praktikant
02. januar 2013 - 00:36 #10
du kan google efter programmet regkey eller keyreg, kan ikke huske om det er den ene eller andet, den kan sandsynligvis oplyse dig din windows registrerings nøgle :)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2013 - 07:56 #11
http://www.magicaljellybean.com/

den kan finde dit nummer men kun hvis Windows kan køre

m.v.h