Avatar billede peterjensen2013 Nybegynder
30. december 2012 - 14:12 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

mangler hjælp med backup

Hej Eksperter

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan de større datacenter laver backup af deres kunders filer. Bruger de ncftp, rsync, lftp
eller noget helt anede.?

ps. hvad er bedst til at overføre filer til en anden ftp-server?
gerne noget der kan bruges til linux styresystem

Tak på forhånd

Mvh Peter (:
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. december 2012 - 16:08 #1
Hej.

  Til større datamængder kan der bruges snapshots af LUN's i et SAN i forbindelse med VMware. Det er let at håndtere og offload til tape kan gøres efterfølgende om det måtte ønskes. Og så er snakken om hvilket OS der så ligger på den virtuelle server irellevant i forhold til backup.

De bedste hilsner
Avatar billede chalde Seniormester
30. december 2012 - 18:59 #2
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan de større datacenter laver backup af deres kunders filer.

Du finder lige så mange kombinationer som der findes datacentre/hostingscentre.
Rsync, TSM, ftp, egenudviklede osv..
Der findes alt fra simple kopieringer uden nogen form for sikkerhed til store forkromede løsninger i den absurd dyre ende. Det hele afhænger af kundens behov og hvad de ønsker at betale.
Vil skyde på stort set alle former er i brug rundt omkring og ingen facitliste på hvad der er bedst. Det afhænger af behov.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2012 - 06:17 #3
Det kan variere men mit bud vil vaere:

web site filer : directories->tape

16 x 7 database : database->disk->tape

24 x 7 database : database->snapshot->tape
Avatar billede peterjensen2013 Nybegynder
02. januar 2013 - 20:00 #4
Hej tak for svar og godt nytår
hvordan giver jeg jer point for jeg syntes i alle tre har hjælpet mig lidt (:
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2013 - 20:24 #5
Vi smider alle et svar og du fordeler point.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2013 - 20:24 #6
og svar fra mig
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. januar 2013 - 23:09 #7
...og godt nytår!