Avatar billede StonyMizi Nybegynder
28. december 2012 - 12:00 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 skærm driver til NVIDIA Geforce Go 6150

Hej

Har opdateret min HP Pavilion tx2010eo til Windows 8 fra Windows 7. Her har jeg imidlertid fået et problem med skærmdriveren, idet den har installeret Microsoft Basic Skærmdriver, der ikke giver et godt skærmbillede (kun een opløsning og den er ikke optimal). Har forsøgt at opdaterer til en nyere version via NVIDIAs hjemmeside (306.23), men få ikke lov til opdateringen grundet 'kompabilitetsproblem'.

Nogen der kan hjælpe med en løsning på dette problem - alle forslag er velkomne, har efterhånden forsøgt en del...

Se evt.: http://nvidia.custhelp.com/app/account/questions/detail/i_id/473611

PS: Er bekendt med en anden tråd på dette forum omkring samme emne, men uden en løsning. Har fået besked på at oprette en ny tråd, hvilket hermed er gjort. :-)

MVH
Steen
Avatar billede Claus Mester
28. december 2012 - 12:26 #1
Sørg for at Windows 8 er fuldt ud opdateret via Update.

Prøv evt. at slette skærmdriveren fra Enhedshåndtering, højreklik og vælg "Søg efter hardwareændringer". Det vil tvinge systemet til at søge efter en driver igen.

Din driver burde være understøttet af Windows 8, jf.

http://www.nvidia.com/object/windows-8-solutions.html

.. helt nederst.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 12:31 #2
Har forsøgt på HP hjemmeside og kan kun finde Vista driver til din pc.
Man  kunne prøve en alternativ måde:
SlimDrivers:  http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/

Prøv først med grafik driveren
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 12:32 #3
(den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 12:35 #4
med lidt held burde du kunne få vista-drivere fra hp til at indlæse (win8 er reelt 6.2, hvor vista er 6.0 - så de er i tæt familie).
Avatar billede StonyMizi Nybegynder
28. december 2012 - 12:39 #5
Hej nicolaus og 220661

Tak for tilbagemelding til Jer begge.

Nicolaus: Har opdateret Windows 8 helt færdig. Og forsøgt at opdaterer driveren igen - den fortæller at den bedste driver er installeret.... Windows Basic Driver... Hvis du klikker på 6150 driveren vil du se at der står Vista: http://www.nvidia.com/page/gpu_mobo.html

220661: Det forsøger jeg lidt senere idag - skal ud i juleræset nu... Vender tilbage

/Steen
Avatar billede StonyMizi Nybegynder
28. december 2012 - 12:45 #6
Hej claes57

Det er forsøgt og det virker ikke. Får godt nok driveren installeret og opløsningen virker perfekt. Det har imidlertid en række sideeffekter som at apps forsvinder fra windows 8 start siden og menuerne i hjørnerne virker ikke / forsvinder... og efter lidt tid bliver det hele også langsomt... Disse ting virker igen så snart man går tilbage til Windows Basic driveren - men så er opløsningen desværre også gået fløjten...

/Steen
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 12:52 #7
Jeg kan ikke love dig at Slimdrivers kan opfyde de krav som der stilles. Det må komme an på en prøve.
Avatar billede Claus Mester
28. december 2012 - 13:06 #8
#5 Linket er til oplysninger om kortet, ikke om det er kompatibelt med Windows 8, som der jo står det er på Windows 8 oversigten.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 13:06 #9
http://www.geforce.co.uk/drivers/results/49976
det er så en lidt nyere 306.97 til win8/64bit
Avatar billede StonyMizi Nybegynder
28. december 2012 - 13:14 #10
Hej  220661

Så fik jeg prøvet slimdrivers - de fandt godt nok et par opdateringer men det var desværre til audio - ingen grafik driver opdateringer...

Nogen andre forslag?

/Steen
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 13:21 #11
#9 måske
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 13:45 #12
http://www.geforce.com/drivers

prøv med autodetect

m.v.h
Avatar billede StonyMizi Nybegynder
28. december 2012 - 18:34 #13
Hej treatmenice

Har prøvet linket - først uden at gøre noget (Windows Basic Driver) -> could not registrate any NVIDIA products

Herefter opdaterede jeg med Vista versionen og forsøgte igen -> "GeForce Go 6150 - This product has been detected as your primary device
A driver cannot be found for this device"

Så heller ikke noget held her... andre forslag modtages gerne...

Hej claes57 og 220661

Heller ikke noget held med denne version - giver ikke lov at opdaterer - kompabilitets problem...

MVH
Steen
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 18:39 #14
og du har en 64-bit win8? Det var mit link jo til...
Avatar billede StonyMizi Nybegynder
28. december 2012 - 18:45 #15
Hej claes57

Det er en 32bit version af Windows 8, der er installeret - ved ikke om den kan kører 64 (den har jeg også...)

Vil det ændre noget...?

/Steen
Avatar billede claes57 Ekspert
28. december 2012 - 21:17 #16
udover, at mit link var til
Operating System
Windows 7 64-bit
Windows 8 64-bit
Windows Vista 64-bit

nej - der skal en 32-bit version til
http://www.geforce.co.uk/drivers/results/49919
som passer til
Operating System
Windows 7 32-bit
Windows 8 32-bit
Windows Vista 32-bit
Avatar billede StonyMizi Nybegynder
28. december 2012 - 22:04 #17
Hej igen Claes

Tak for den hurtige tilbagemelding. Har nu prøvet at installere ovenståenden men får stadig ikke lov til at installerer driven -> den siger at der er et kompabilitetsproblem.

Jeg vil være taknemmelig, hvis du har flere forslag - evt. hvordan man kan forcere det igennem...

/Steen
Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2012 - 08:47 #18
man skal tage den gamle driver - pakke ud, rette i en inf-fil, og så kan det indlæses
http://www.eightforums.com/graphic-cards/12389-solved-nvidia-geforce-go-6150-windows-8-drivers.html
du skal starte med at have den gamle vista-driver indlæst for at enhedshåndtering kan vise detaljer om dit grafikkort (skal bruges til inf-modificeringen)
Avatar billede StonyMizi Nybegynder
29. december 2012 - 15:38 #19
Hej Claes

Jeg er så glad - det virkede, var ellers tæt på at skrotte maskinen men nu kan den få lov at leve lidt endnu :-) :-)

MVH
Steen
Avatar billede claes57 Ekspert
29. december 2012 - 15:47 #20
ok - bare luk...