Avatar billede bas Forsker
27. december 2012 - 13:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2003 - link formateres ikke

Hej

Jeg bruger Outlook 2003. Jeg har modtaget to forskellige mails - hver med et almindeligt tekstlink i. I den ene mail bliver linket formateret korrekt som et almindeligt link med understregning og den blå farve. I den anden mail bliver linket overhovedet ikke formateret. hverken med understregning eller farve, og man kan heller ikke klikke på det. Er det kodningen fra afsenders side der gør, at linket ikke bliver formateret korrekt? og hvad præcist i kodningen er det der gør det?

I kodningen, hvor det virker, står der bla.:
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
MIME-Version: 1.0

I kodningen, hvor det ikke virker står der bla.:
Content-Type: application/ms-tnef; name="winmail.dat"
Content-Transfer-Encoding: binary

Tak.
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2012 - 15:51 #1
hvis du kopierer og indsætter i URlén virker det så ?
Avatar billede bas Forsker
27. december 2012 - 15:58 #2
Ja, det gør det.
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. december 2012 - 16:47 #3
Det skyldes, at afsender ikke har tastet "Enter" efter at have indsat linket.
Hvis du klikker "Videresend" på den modtagne mail, og i den nye mail stiller curseren i slutningen af det døde link, og her taster "Enter", så vil du se, at linket bliver aktivt.
/ptj_11
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2012 - 17:29 #4
Der er altid nogen på spring!
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. december 2012 - 18:43 #5
Hvad mener du Poko1?
/ptj_11
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2012 - 19:18 #6
Hvad tror du selv jeg havde svaret?
Avatar billede bas Forsker
28. december 2012 - 15:17 #7
> Det skyldes, at afsender ikke har tastet "Enter" efter at have
> indsat linket.

Yep, hovedet på sømmet, tak for det.Poster du et svar?
Så må der skulle indsættes et linjeskift i det program der sender mailen ud (adviseringsmail).
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. december 2012 - 15:43 #8
I det det jo er en anden der gav dig det svar som du ville have fået efter #2 må du jo hellere give ham point! i det jeg ikke samler kunne du jo have beholdt dine point!
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. december 2012 - 18:21 #9
Poko1>>
Jeg ved ikke lige, hvorfor du forventer at jeg skal  kunne forudsige dine mulige svar.
Da jeg lægger mit indlæg 49 min. efter sidste indlæg i  tråden, så står jeg da vist ikke lige på spring!
Jeg har dog en fornemmelse af, hvad sagen drejer sig om.
Prøv at se mit indlæg #5 i denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/911436
Jeg er af den opfattelse, at dette forum eksisterer for at hjælpe  andre brugere med div. IT-problemer, og det var så bare det jeg gav et bud på.

Til BAS:
Læg selv et svar, og accepter det.
Jeg samler heller ikke nødvendigvis på point, så dem sparer du under alle omstændigheder.
/ptj_11
Avatar billede bas Forsker
22. januar 2013 - 17:21 #10
Lukker.