Avatar billede Claus Mester
27. december 2012 - 12:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valg af routerkanal

Hej derude.

Skal lige tjekke om jeg har forstået det med router kanaler korrekt.

Via inSSIDer har jeg dannet følgende oversigt mit net nærområde:

http://img26.imageshack.us/img26/3404/routerchannel.png

Min forbindelse er den der på billedet benytter kanal 3.

Er min antagelse korrekt, at kanal 1 er bedst for min forbindelse, da der skal være 5 kanaler mellem min og andres forbindelse (optimalt set). Og da kanal 11 er benyttet af flest og kanal 6 også benyttes af flere - da er kanal 1 bedst eftersom det kun bruges af 2.

Kanal 3, som jeg er på, bruges godt nok ikke af andre, men ligger til gengæld og presses af flere forbindelser på flankerne.
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. december 2012 - 12:55 #1
Ud fra det billede ville jeg nok ligge kanalen på 4 da der så er 2 spring fra 2 til 4 og fra 4 til 6. dette kommer jo så an på hvor langt der er til de andre netværk men ligger du den på 1 presser 2 på ligger du den på 2 presser 3 og 1 på
Avatar billede Claus Mester
27. december 2012 - 16:59 #2
Hvorfor mener du 2 spring er det bedste? - Jeg har læst mig frem til, at 5 spring er det bedste.

Og hvor langt der er til de andre netværk kan du jo se på billedet - eller mangler du informationer for at kunne fastslå det?

Ligger jeg den på 1'eren er der jo kun 1 kanal der presser hvorimod 2'eren presses af 2 andre kanaler, ik?
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. december 2012 - 18:12 #3
5 hop er i overkandten, jeg har hørt at 3 skulle være nok men det er lidt umuligt at overholde i den omgangskreds du befinder dig i, så her ville jeg sige 2 hop og dermed kanal 4
Avatar billede Claus Mester
27. december 2012 - 19:28 #4
Det gir god mening. Tak for hjælpen.
Husk at smide et svar :-)
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. december 2012 - 22:04 #5
jamen håber svaret kunne bruges