Avatar billede Morten-B Nybegynder
26. december 2012 - 13:05 Der er 4 kommentarer

power jack-stik bærbar.

min bærbar tager ikke imod strøm. Det er jack stiket den er gal med, problemet ved det er at hele computeren skal skilles ad for at nå ind til bundkortet. Derefter skal der fjernes lodde tin fra stikkene, og så skal den nye jack stik loddes på.

Jeg har forhørt mig ved enkelte forskellige pc-reperatører, og her ligger priserne fra 900 og optil flere tusind.

mit spørgsmål går derfor på, om der er nogen som har nogle kontakter, hvor man kan gøre det for menneske penge(er studerende)- evt kan jeg godt skille den ad, og bestille jack stikket?

nb jeg har set diverse youtube video guides, men jeg har ikke prøvet at lodde før, så det har jeg lidt betænkeligheder ved.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. december 2012 - 14:50 #1
du skal i givet fald nok øve dig med lodning på noget andet end lige din pc.
Find en gammel radio eller fastnet-telefon, og pil lidt ved deres printplader (fx aflod nogle ledninger, og lod dem fast igen).

Når du har rutinen til at styre varmen, så kan du åbne din pc, og reparere den.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2012 - 14:51 #2
Hvis du selv kan skille den ad og finde det rette stik at putte i skulle,du vel også kunne finde en forretning der reparerer elektorinisk udtyr. Det skulle jo ikke være nødvendigt at have med pc at gøre. En radio/tv forhandler kan sagtens skifte dette stik.
Men er du helt sikker på at det er loddet på?
Nogle modeller sidder i en holder med stikben.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2012 - 14:53 #3
Og det burde kunne klares for langt mindre end de 900 du skriver om.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2012 - 15:31 #4
prøv at henvende dig hos dem her

http://www.computerplanet.dk/service/

Fejlfinding af bærbar PC  99,-

da du kender fejlen kan de umidelbart sikkert reparere den for dig

m.v.h