Avatar billede shadowflip Nybegynder
25. december 2012 - 13:17 Der er 4 kommentarer

HDMI Viera -Sony Vaio fungerere ikke(underlige farver)

HEJ! :) (god bagjul)

Jeg har fået et HDMI kabel i gave som jeg vil bruge mellem min computer, Sony Vaio VPCF1, til mit TV, Panasonic Viera TX-32LMD70F. Jeg har en DVD sat til med scart, men ellers intet med andre HDMI kabler eller andet, jeg er ret sikker på det er TV'et da min bror også har prøvet at sætte kablet i hans computer(bærbar også) og det er ikke en Vaio, det er det samme med hans.

Når jeg sætter det i trykker jeg på Fn+F7 som er den der skifte tast mellem projektorer, dobbelt skærm og alt det der gejl og så bliver min TV-skærm bare fyldt med hovedsagligt rød farve(med små sorte stænk imellem) og nogle gange lidt grøn og blå.. nogle gange kan der ses noget af skærmen "bagved" farven men det er et område på måske 5x5 cm... og der er det en slags "farve overlay" så det er ikke fri for farve.

Min computer har før, mange gange, været sat til en projekter og det virker fint. Jeg har prøvet at skifte opløsning på min computer, jeg har prøvet at genstarte med hdmi-stikket i, har prøvet både HDMI-1 og 2.. Jeg ved ikke hvad andet jeg kan gøre for det virker jo som om der er hul igennem men at den ligesom ikke kan finde ud af det? :)

Håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2012 - 14:53 #1
Hvis Win 7 husk at stille opløsningen
http://img259.imageshack.us/img259/629/2skrme.jpg
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2012 - 15:38 #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2012 - 13:54 #3
Kører det?
Avatar billede shadowflip Nybegynder
09. januar 2013 - 07:57 #4
Hej poko1 - Jeg har desværre prøvet at ændre opløsning og forskellige slags skærmindstillinger, jeg har også været inde i fona og spørge om det kunne være fordi kablet var for langt men det sagde de nej til, så det burde virke.. han sagde det kunne være fordi det var et dårligt kabel, så jeg skal lige have det testet på et andet tv før jeg køber et nyt..