Avatar billede tobrukDk Novice
24. december 2012 - 16:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

php / js sende mig til mobil siden.

Hej

Jeg har siddet og tænkt på om man ikke kan bygge på en måde sådan at man lave noget if og else på om den er på mobil eller den ikke er.

Tænkt lidt på hvis jeg vil ind på via mobil og vil se på siden så den gå over til www.m.blabla.dk som er til mobil og hvis man ikke er på mobil så bliver den bare på blabla.dk

F.eks lige sådan her;

if (screen.width<800) {

window.location="http://mobil.yourdomain.com/";

}

Den skal bare på en måde finde ud af om man er på mobil eller på computer. og det skal også være sådan at hvis man vil gå via computer og prøve komme ind på mobil siden via computer så skal den bare smide mig over til den rigtigt side.

Spørger hvis du ikke lige forstå mig

dog har jeg opret samme spørgsmål her:

http://www.udvikleren.dk/forum/39344/siden-ogsaa-til-mobil/

Dog mener Ronney at det er (nød)løsning.

så håber du kan være med til at hjælp mig ligesom han gøre :)

Alle de link som han har skrevet synes jeg bare ikke rigtigt jeg kan finde ud af :)

Håber måske du kan hjælp mig videre til at gør det rigtigt eller ligne :)
Avatar billede tobrukDk Novice
24. december 2012 - 17:22 #1
Har klart den! :D
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
24. december 2012 - 17:34 #2
fint nok du har løst det. (stå også i tråden på udvikleren)
>Dog mener Ronney at det er (nød)løsning.
det er en nødløsning.
først henter du hele siden ned, for derefter via js at blive  smidt over til en anden side. som du så henter ned
send kun de data til brugeren der er nødvendig.
så find brugerens platform serverside og send han den rigtige side.

nb: nok er du ordblind men kan du ikke i det mindste kopiere mit navn rigtigt ??, sammen fejl 2 gange :(

det kan godt være du har ubegrænset data på dit mobit abb, med det er ikke alle der har det.
ref https://www.telmore.dk/mobil/priser/alle-priser-inkl-moms
Data     Pris pr. 1 MB data (sendt/modtaget). Vi afregner pr. KB     5 kr.

ref https://www.onfone.dk/Dataguiden/
Dataforbrug er inkluderet til en vis mængde, når man er Fastpris-abonnent. Har du ikke mere data tilbage til måneden, koster dataforbrug 0,35 kr pr. MB. Har man Minut abonnement, koster det 1,99 kr pr. MB.

jeg har minut abb
Avatar billede tobrukDk Novice
24. december 2012 - 19:32 #3
Sorry :)

dog skal det siges at problemet er ikke klart endnu... xD

        function detect_mobile($ua = null)
        {
            $ua = ($ua) ? $ua : $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"];
            // retunerer true hvis $ua indeholder et af følgende ord: se listen neden for, stringen er ikke følsom over for store/små bogstaver
            return (preg_match('/(alcatel|amoi|android|avantgo|blackberry|benq|cell|cricket|docomo|elaine|htc|iemobile|iphone|ipad|ipaq|ipod|j2me|java|midp|mini|mmp|mobi|motorola|nec-|nokia|palm|panasonic|philips|phone|playbook|sagem|sharp|sie-|silk|smartphone|sony|symbian|t-mobile|telus|up\.browser|up\.link|vodafone|wap|webos|wireless|xda|xoom|zte)/i', $ua));
        }

        if(detect_mobile())
        {
            header('Location: http://mobil.navn.dk/');
        }
        else
        {
            header('Location: http://www.navn.dk/');
        }

Hvis jeg gøre sådan her virker det kun på mobil og ikke på computer browser.