Avatar billede ps76 Forsker
21. december 2012 - 00:25 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

genoprette bærbar med Vista

Min datter har en MSI x320, nogle år gammel. Er blevet langsom, har bedt mig gøre "noget".
Har nu startet op med F3, hvilket giver Recovery, til oprindelig tilstand (efter at have gemt alle dokumenter, billeder osv. naturligvis).
Den er sådan set færdig med at recover, og det er med Vista. Er så meningen vi skal opgradere til W7.
MEN - den bliver ved med at genstarte nu. Starter Vista op, skrivebordet er der, men der kommer et vindue ovenpå der siger "Din computer vil genstarte automatisk så snart installationen er fuldført. Venligst sluk ikke computeren mens denne proceduren udføres".
Og så genstarter den igen, med samme resultat - og genstarter igen osv osv.
Ved ikke hvad det er den vil installere - teksten ligger ovenpå Norton Security prøveversion, som åbenbart følger med. Og der er også et sort vindue, C:\windows\system32\cmd.exe står der over dette.

Hvordan kommer jeg videre? Målet er jo at få den første installation, af Vista, til at falde til ro, så jeg kan fortsætte med at installere W7???
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 07:41 #1
Kan den køre fra fejlsikret tilstand,så du kan få lov til at spole tiden tilbage til før den opdatering der bøvler?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 07:42 #2
Nå har måske læst forkert. Jeg troede det var de første opdateringer fra nettet til Windows der kiksede.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 07:53 #3
Men vi prøver måske alligevel om den kan køre fejlsikret.
Prøv at trykke F8 gentagne gange lige når du har startet pc.
Kører den, så prøv dette:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 08:10 #4
du blev jo advaret da du lagde win 8 ind
der stod at du ikke kunne afinstallere win 8 tilbage til win 7

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/en-US/windowsdeveloperpreviewgeneral/thread/95a6239f-1c9d-4893-b55e-4f23d735c501

+
http://lockergnome.net/questions/165252/how-do-i-get-back-to-windows-7-from-windows-8-beta

+
http://pureinfotech.com/2011/10/10/how-to-uninstall-windows-8-developer-preview-and-restore-windows-7-step-by-step/

problemet er det at din partition sikkert er ødelagt
har du recovery på cd som den anbefalede da du brugte den første gang
så brug dem i stedet for

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 08:26 #5
Prøv at læse #0 en gang til ;-)
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 08:44 #6
han har vista på den og prøvet at lægge win 7 ind og nu vil den ikke starte win 7 op
sådan læser jeg den

????????
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 08:47 #7
Ok. Og hvad skriver du i #4?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 08:48 #8
Kan ikke i de andre spørgsmål der er oprettet se at der har været win 8 på den ???
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 08:50 #9
Men der kan måske være noget jeg ikke ved, og så tager jeg mine ord i mig igen.
Avatar billede ps76 Forsker
21. december 2012 - 09:18 #10
Hør nu her venner: Computeren er købt med Vista pre-installeret. Det var lige før W7 kom på gaden. Da W7 så kom, blev den opdateret til W7.
Nu har vi så kørt recovery programmet på den, hvilket betyder, at den er tilbage til "fabriksstandard", dvs. med Vista igen. Senere vil vi så igen opdatere med W7.
Så er problemet bare, at den ikke er lykkedes med at installere Vista korrekt - eller måske er det et af de tillægsprogrammer, som følger med (norton?), som driller - det ved jeg ikke. Jeg ved kun, at den konstant genstarter og fortæller altså, som beskrevet i mit første indlæg, at den ikke er færdig med at installere....
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 09:22 #11
nu tror jeg spørgeren godt kan gennemskue at jeg skrev en fejl
det skrevne kan jeg jo ikke ændre
du kan vel sådan set kun gøre det ved at køre restore igen

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 09:23 #12
#11 Det var nu også lige det jeg mente ;-)
Kan #3 gennemføres?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 09:27 #13
Hvis #3 ikke kan gennemføres er jeg enig i #11 nederst.
Avatar billede ps76 Forsker
21. december 2012 - 09:28 #14
ja, kan godt komme i fejlsikret. Kan se, at der bl.a er en mulighed der hedder "deaktiver automatisk genstart ved systemfejl"...men også en række andre valgmuligheder, som I nok kender.
Avatar billede ps76 Forsker
21. december 2012 - 09:31 #15
Nå, den genstarter alligevel, selvom jeg havde valgt ovenstående (#14)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 09:45 #16
Som jeg læser det er recovery kørt fra harddisken af.
Har i også recovery cdere oprettet, og er de forsøgt brugt?

Alternativet kunne være at bruge en dvd med kun styresystemet fra anden pc.
Kravet er dog at det er samme version som er på den pc i vil gendanne. I bruger så koden fra den pc der skal genoprettes til at aktivere det med.
Avatar billede ps76 Forsker
21. december 2012 - 09:46 #17
Laver nu nu recovery. Har dog en "mavefornemmelse" der siger, at jeg ender op samme sted. Og hvad gør jeg så, hvis det sker?
Tænkte om jeg ikke - ligesom i "gamle dage" kunne komme ind i "dos" og installere derfra...dvs, ikke bruge det preinstallerede styresystem? Har jeg gjort mange gange tidligere på min stationære herhjemme...
Avatar billede ps76 Forsker
21. december 2012 - 10:39 #18
Nå, min mavefornemmelse viste sig heldigvis at være forkert...! Har nu færdiggjort recovery igen - og det ser ud til at holde. Ingen genstart denne gang.
Så nu fortsætter jeg med at opdatere til W7. Holder lige tråden åben til det også er lykkedes.
Men ellers var det vel forslaget i #11, der gav svaret som virkede..
Avatar billede Slettet bruger
21. december 2012 - 10:55 #19
den her bør kunne lave en rep for dig men der er ingen garanti

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se under

Recovery Tools
denne her kunne være en mulighed

PartitionRecovery 1.0A freeware tool to recover accidentally deleted partitions. så kan den vel også reparere den

der er indtil flere der muligvis kunne bruges

du hentet den næsten ned i bunden

http://www.hirensbootcd.org/download/

har jeg skrevet noget forkert
m.v.h
Avatar billede ps76 Forsker
21. december 2012 - 16:59 #20
Det meste af dagen gik så med at opdatere til W7. Gik sådan set ok. MEN - da det var færdigt, kom det førstnævnte blå "genstart" vindue igen! Og genstart efter genstart efter ...osv.
Det lykkedes mig at stoppe genstarten ved at markere det blå vindue og simpelthen lukke det når det dukker op.
Men det skal jo så gøres ved hver opstart - så nu er spørgsmålet hvordan jeg forhinder dette en gang for alle..
Jeg lægger et billede af skærmen med nævnte tekst på dette link:http://www.granvista.dk/genstart/w7.jpg
Avatar billede ps76 Forsker
21. december 2012 - 18:10 #22
Opdagede at der i programmer/start mappen lå en fil der hedder "restart. Windows kommandoscript".
Hvor den kommer fra og hvorfor ved jeg ikke- men efter at jeg har fjernet den genstarter den tilsyneladende ikke...endnu ihvertfald. Tester videre.
Avatar billede ps76 Forsker
20. januar 2013 - 07:50 #23
problemet blev løst ved at fjerne sidstenævnte fil...