Avatar billede phillipvarsted Nybegynder
20. december 2012 - 09:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med PHP (select option)

Hej derude!

Jeg har en hjemmeside kørende og ville hører om I ville kunne hjælpe mig med et script jeg ikke rigtig kan få til at hænge sammen.

Jeg har et brugersystem på hjemmesiden, og de forskellige brugere kan rette hjemmesidens oprindelige side tekster.

Når brugeren vælger at rette en side, så skulle der gerne komme en <select><option></option></select> form ind, der indenholder alle data fra vores MySQL data. Denne del har jeg fået klaret.

Det jeg skal have hjælp med er, at når brugeren så vælger siden fra dropdown listen, så skal den automatisk kunne opdatere indholdet på brugerens side. Altså når brugeren vælger en side at rette, skal den automatisk indsætte indholdet fra MySQL databasen i en <input type="text">

Er der nogle skarpe php programmører som kan hjælpe mig her? Jeg går ud fra, at noget JavaScript skal bruges til at update. Men hvordan, det ved jeg ikke lige.

Tak på forhånd!
Avatar billede magic-mouse Novice
20. december 2012 - 09:52 #1
Har lavet et tilsvarende eksempel før til en her på eksperten.

Du skulle kunne modificere det til dit behov: http://www.magic-mouse.net/select-assistance.shtml

Du læser bare ind i value, den information der findes i databasen. Så sætter den automatisk teksten ind der hvor cursorn er: <option value="æ" class="u"> [æ] </option>
Avatar billede phillipvarsted Nybegynder
20. december 2012 - 10:06 #2
Magic Mouse viser bare hvordan man fra en Select Option Dropdown kan indsætte noget tekst i en textfield. Jeg vil gerne kunne vælge den korrekte data fra MySQL databasen så mine brugere kan rette i vores hjemmesidetekst :)
Avatar billede magic-mouse Novice
20. december 2012 - 10:20 #3
Som sagt, der smider du indeholdet in i value="" på scriptet.

Eks:

Database:

| id | Title | Value                          |
| 01 | Mvh  | Med venlig hilsen <br> Phillip |

<?php
$result = mysql_query("SELECT * FROM tabel");

$row = mysql_fetch_row($result);

?>

<option value="<? echo $row['value']; ?>"><? echo $row['title']; ?></option>

Hvis du har flere rækker så laver du et loop om option feltet.
Avatar billede phillipvarsted Nybegynder
20. december 2012 - 12:01 #4
Den del har jeg løst selv - det jeg mangler er, et script der updater et input text felt med dataerne der er valgt fra dropdown listen :)
Avatar billede magic-mouse Novice
20. december 2012 - 12:45 #5
Og det gør det eksempel jeg har linket til.

Beklager men du giver modstrindende information først siger du at du vil hente informationen fra databasen. Så giver jeg svaret på det så skriver du at du vil have løsningen på hvordan man lægger informationen til et tekstfelt. Men det var det jeg svarede på først.

Prøv at beskriv helt precist hvad det er du vil have. Eks. et usecase.
Avatar billede phillipvarsted Nybegynder
20. december 2012 - 14:36 #6
Nu prøver jeg, at komme med et eksempel på det jeg gerne ville have lavet.

Jeg har en hjemmeside, med et brugersystem, hvor mine brugere kan logge ind og rette i hjemmesiden. Dvs. at de kan rette de sider på hjemmesiden som alle andre kan se. F.eks: www.minside.dk/jul.php - siden "jul.php" er den side som brugeren kan rette i. Med rette, så mener jeg at brugeren kan rette i sidens tekst.

Inde på brugersystemet, hvor brugeren retter en side, skal der være en dropdown liste som hvor valgmulighederne er de enkelte siders navn. F.eks: Forside, Min blog, Jul osv.

Når brugeren så har valgt den side som skal rettes ved at klikke på f.eks. Min Blog i dropdown listen, skal der bruges et script der automatisk viser dataen, eller sidens tekst i en textfield input. Så kan brugeren rette i sidernes tekst.

Håber det var til at forstå - god jul og godt nytår forresten! :)
Avatar billede magic-mouse Novice
20. december 2012 - 15:28 #7
Ok.

Det gør det eksempel jeg har skrevet til dig.

Du lægger sidens indhold i tekst feltet istedet for at "lægge til det" men ellers fungere det i princippet på samme måde.

Jeg har ikke presenteret en færdig løsning til dig men et løsnings forslag som du selv skal sætte sammen.

Ønsker du et færdigt fungerende produkt kan vi også finde en løsning på det.
Avatar billede olebole Juniormester
20. december 2012 - 18:41 #8
<ole>

Hvis du ønsker en færdig løsning, bør du lukke denne tråd og i stedet åbne spørgsmålet under kategorien Opgaver.

/mvh
</bole>
Avatar billede phillipvarsted Nybegynder
27. december 2012 - 18:05 #9
Lukker tråden da en tråd jeg fandt på google hjalp mig :)