Avatar billede jhjorsal Mester
13. december 2012 - 21:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skærm på bærebar flimmer og har et gul grøn islæt

Min søn's bærebar begyndte pludselig at flimmer/ tilte i toppen og fik et gul grøn islæt. Jeg har lige prøvet at blæse den igennem med en trykluftpistol, det hjalp ikke noget. Så prøvede jeg at tilslutte en ekstern skærm og der var der så ikke noget galt, min konklusion er så blevet, at det må være skærmen der er noget galt med, er det helt forkert, og kan jeg umiddelbart gøre noget ved det?
Avatar billede supportsiden Professor
13. december 2012 - 22:32 #1
Hvilket mærke / type / model er det ?
Har flere gange set at det var stikket til skærmen der var løst eller at kablet var delvist knækket. Han har vel ikke spildt noget i den ? Hvd hvis du sætter en ekstern skærm til ?
Avatar billede jhjorsal Mester
13. december 2012 - 22:41 #2
Det er en Acer Aspire 5738PZG, jeg tror ikke han har spildt noget i den, jeg kan i alt fald ikke se noget. Jeg har prøvet at sætte en ekstern skærm til også var der ingen problemer
Avatar billede supportsiden Professor
13. december 2012 - 23:30 #3
Skal ikke lige kunne sige det med Aspire 5738PZG men har set mange "skærm" fejl på Acer hvor det var kablet. Du skal nok ind under tastaturet på den eller evt. have åbnet selve skærmen. Mest sandsynligt er at det er stikket på systemkortet der er dårlig forbindelse i.
Avatar billede jhjorsal Mester
13. december 2012 - 23:38 #4
øhh jeg fandt en video på hvordan man skilte selve skærmen ad, og det gjorde jeg så, der kunne jeg dog ikke se noget galt så jeg samlede den igen men nu er der kun baggrundslys intet billed og hvis jeg sætter den til en ekstern skærm virker det stadig godtnok.
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 00:50 #5
du kan ikke gøre noget. den skærm er færdig.
Avatar billede jhjorsal Mester
15. december 2012 - 22:00 #6
Knægten fortsætter med en ekstern skærm, lig et svar i 2, så deler i
Avatar billede supportsiden Professor
18. december 2012 - 11:25 #7
Brug extern skærm :-)
Avatar billede jhjorsal Mester
18. december 2012 - 12:54 #8
Det gør han så også pt. jeg havde dog fået gang i en stationær pc'er med en bedre cpu en den han havde, det interne grafikkort var dog ubrugeligt og jeg lånte et af hans fætter, det afsted dog så dette problem http://www.eksperten.dk/spm/973887#reply_8011350