Avatar billede NOWIS87 Nybegynder
12. december 2012 - 18:45 Der er 5 kommentarer

Installer Windows 7 på SSD harddisk

Jeg har lige købt en ny HP computer med Windows 7.
(HP PAVILION ELITE HPE H8-1206 CI7 3.4 16GB/1000 HD7570 W7HP)

Jeg vil gerne installere windows 7 på min SSD harddisk som jeg har købet ved siden af, og så formatere den gamle harddisk, så jeg kan benytte pladsen til film, billeder m.m.

Jeg har forsøgt at lave en gendannelsesdisk, men det hjælper ikke.
Der er bl.a. kommen en fejlkode frem: 0xe0ef002f

Jeg har sat min SSD hardisk i SATA 0 og den almindelige harddisk i SATA 1

Hvordan kan jeg gøre dette uden det koster noget?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. december 2012 - 19:29 #1
Hej.

  Hvis du kigger på http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c02018679&cc=us&lc=en ser det jo ud til at den ikke kan finde "noget". Har du prøvet at lave gendannelsesdisk KUN med den oprindelige harddisk i først, tage den fra og sætte SSD'en til for så at gendanne?

  Et alternativ kunne jo være ganske enkelt at gøre det med Acronis Migrate Easy fra http://www.acronis.com/homecomputing/products/migrateeasy/index.html (jeg mener at den gratis Demo kan gøre det - sådan har det i hvert fald været hidtil).

De bedste hilsner
Avatar billede NOWIS87 Nybegynder
12. december 2012 - 20:52 #2
Jeg har nu forsøgt det sidste du skrev.

Men jeg har nu 5 Harddiske, hvordan samler jeg dem så til de to?

Og det drev hvor Windows er på hedder drev E, Kan jeg få det til at hedde C?
Avatar billede NOWIS87 Nybegynder
13. december 2012 - 22:33 #3
Er der ikke en der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 01:06 #4
tag alle diskene ud, og sæt den ssd i.
installer så win7, og sæt herefter de andre diske i igen.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. december 2012 - 12:26 #5
Hej igen.

Du kan IKKE ændre drevbogstav efter installation - der er en masse henvisninger i registreringsdatabasen, der peger på filer på systemdrevet, så det vil give en masse problemer! Reelt kan man jo også sige, at det kun er kosmetisk.

For at samle de andre drev, er vi nød til at vide, hvad der er på dem lige nu. Fremgangsmåden er at kopiere alt indhold til den partition, du ønsker at beholde, slette de gamle partitioner og så udvide den tilbageværende.

De bedste hilsner