Avatar billede Slettet bruger
04. december 2012 - 18:45 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Wifi på mobiltelefon

Jeg har fået min første smartphone (Samsung S III). Og der er en masse jeg endnu ikke har styr på. Bl.a. det der hedder Wifi.

Jeg er nærmest blank. Er Wifi noget der er i min telefon nu, eller er det noget man tilkøber?

Har heller ikke styr på alt mht. hvornår man bruger det. Mener at vide det bruges til trådløs overførsel af filer mellem min telefon og mit tv (Samsung 2012 model). Men er der ikke noget med at det også bruges på f.eks. cafeer og i togene.
Altså hvordan fungere det...?

Kan se der under indstillinger står 'Wifi' og at man kan slå det til og fra. Hvordan forholder man sig til dét?
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2012 - 18:47 #1
(Ok, sætning to og fire virker selvmodsigende. Er i tvivl om, om det fungere nu.)
Avatar billede sadolin1978 Novice
04. december 2012 - 20:52 #2
Wi fi i telefonen er et trådløst netkort så du kan være på nettet uden at bruge dit abb
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2012 - 23:44 #3
Nå, det er der ikke nogen der gider forklare noget om.
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. december 2012 - 09:01 #4
Wi-Fi er indbygget i din telefon så det er klar til brug når du sætter det til, du kan bruge det steder hvor der er trådløs netforbindelse og derved bruger du ikke dit data abb. om du kan bruge det mellem din telefon og fjernsyn ved jeg ikke det beklager jeg
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 19:03 #5
Jeg har fundet ud af at koble det på min router hjemme. Så jeg kan spare på det andet...

Mener jeg har hørt om at der på bl.a. nogle cafeer og i DBS-togene også er Wifi? Er det ikke korrekt? Og betyder det at man så bare kan koble sig på der når det er?

om du kan bruge det mellem din telefon og fjernsyn ved jeg ikke det beklager jeg

Det ved jeg at jeg kan. Står i manualen til mit fjernsyn.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 19:05 #6
Og de fortalte det også i forretningen.

Det var en af grundene til at jeg valgte en Samsung.
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2012 - 19:06 #7
Ok, kan se jeg i spørgsmålet skrev "mener st vide". Det er forkert formuleret.
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. december 2012 - 07:07 #8
med Wi Fi på din telefon kan du koble dig på alle åbne trådløse netværk og jo der er flere cafeer der har samt DSB

hvis der står du bruge den til dit fjernsyn så er det bare at læse i manualen
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2012 - 04:22 #9
Ok, tak.
Læg et svar.
Avatar billede sadolin1978 Novice
16. december 2012 - 09:23 #10
svar henvist til #8
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2012 - 21:14 #11
.