Avatar billede cruise Nybegynder
02. december 2012 - 11:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 Jobliste Hukommelsesforbrug

Jeg har en maskine med 8GB ram, og Windows 8 skriver ofte i joblisten at der er 75%+ i forbrug. Men når man så klikker på detalje og ser hvor mange MB de enkelte processer bruger så er det langt fra det der svare til 6GB ram. Hvordan kan det være?

Det er lige som om der er noget den ikke viser.
Avatar billede chalde Seniormester
02. december 2012 - 11:35 #1
Services, cachelageret, reserveret m.m.
Godt nok til Windows 7, men de samme principper er gældende: http://www.techrepublic.com/blog/window-on-windows/investigate-memory-usage-with-windows-7-resource-monitor/3176
Avatar billede Slettet bruger
02. december 2012 - 12:22 #2
hent autoruns og se hvilke programmer og processer den kører med

http://www.filehippo.com/download_autoruns/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2013 - 12:44 #3
var det løsningen
Avatar billede lclemens Nybegynder
04. januar 2013 - 13:39 #4
treatmenice, du bryder din egen regel. OP har ikke bedt om svar.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2013 - 14:03 #5
se forneden på siden hvad det drejer sig om
tvangslukke spørgsmål
efter et stykke tid er der vel ikke andet at gøre da der ikke er en skrivende administrator

der er ingen der tvinger personen til at anerkende det som svar

så min regel er det nok ikke
Avatar billede cruise Nybegynder
05. januar 2013 - 12:31 #6
Sorry, jeg var ikke helt med på at man selv skal skrive et svar for at give point.. Men jeg læste så om Windows 7/8 hukommelses forbrug, og der stod at de nye versioner af windows prøver så vidt muligt at bruge alt hukommelses for at få et system der arbejder hurtigere. Dvs. programmerne bliver nok loaded fra prefetch eller lignende ind i hukommelsen så det mest anvendte hurtigt starter op.