Avatar billede kasperlegarth Nybegynder
29. november 2012 - 16:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Grafik update lenovo computer

Hej alle sammen :)
Mit første indlæg så nu håber jeg sku det er placeret rigtigt.

Anyways...
Jeg har fået et godt stykke tid siden købt mig et Lenovo ideacentre a310. Det passede fint til mine behov se film lege med photoshop og surfe på nettet. Hvad spil angår havde jeg min bærbar til at trække alt det, men den er desværre brændt sammen. Så tænkte jeg på at opgradere min lenovo hvis det er muligt?

Jeg undersøgte lidt nærmer hvad der sidder der i, og det viser sig det kun er grafikken der halter (til de spil jeg vil spille)

Jeg ved at den er lavet til at man kan putte en ram blok mere i, og at det skulle vist være muligt at skifte harddisken ud med en større, men hvad med grafik kortet? er det muligt at skifte det i sådan en all in one pc? evt med et fra en bærbar? Nogen der ved om det kan lade sig gøre og evt nogle eksempler på hvad jeg kan skifte det ud med?

Info om pc'en:
Lenovo Windows7 pc
Windows 7 Home Premium
Intel(R) Core(TM) i3 CPU M370 @ 2.40 GHz
4 GB RAM
Intel(R) HD Graphics 64 MB

Håber der er nogen der kan hjælpe, men på forhånd tak :)
- Kasper
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2012 - 16:29 #1
Hej og velkommen til.
Så vidt jeg kan forstå er grafik kortet loddet på bundkortet, så det er ikke lige til. Skal dette kunne lade sig gøre er man nødt til at kontakte Lenovo om der findes en bedre chip der ikke konflikter med resten af hardwaren på pc.
Der er ikke nogen plug and play løsning her, som jeg ser det.
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2012 - 17:24 #3
Der kan faktisk i nogle tilfælde tilsluttes et eksternt grafikkort, men så er den bærbare desværre ikke længere så bærbar :-)

http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5846&review=how+to+upgrade+laptop+graphics+notebook
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2012 - 17:25 #4
Avatar billede kasperlegarth Nybegynder
04. december 2012 - 19:48 #5
Hej igen tak for de gode svar.

Det lyder til at det er som jeg har frygtet at det ikke bare kan skiftes ud desværre :(

Men den løsning milter fandt tror jeg lige at jeg vil se nærmere på, det lyder ret interessant, og det er jo en AIO pc altså en stationær så gør det ikke mig noget at grafik kort bliver eksternt, det kan alligevel bare ligge over bag skærmen hvor det ikke kan ses. Så det tror jeg at jeg vil undersøge nærmere, nogen der tilfældigvis skulle ligge inde med noget erfaring omkring dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2012 - 20:25 #6
Er du kommet videre?
Avatar billede kasperlegarth Nybegynder
22. december 2012 - 12:24 #7
Jeg har desværre ikke haft tid med at prøve at komme i gang med det, grundet projekt osv. Men jeg har tænkt mig at prøve og det med det eksterne grafik kort :)
Avatar billede kasperlegarth Nybegynder
14. januar 2013 - 16:29 #8
Jeg vil gerne sige tak for de svar jeg har fået, der kommer ikke en løsning lige forløbig da jeg har travlt med projekter og eksamner i skolen, og der skal spares en del op af suen for at kunne gå i gang, men jeg har fundet en guide, omkring det som milter beskrev, hvor grafikkortet bliver gemt fint væk i et lille kabinet osv. Men det er som sagt ikke noget i skal vente på for at høre resultatet.

Så er soørgsmålet bare lige, hvordan jeg lukker tråden, og uddeler points for de svar jeg har fået? :-)
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2013 - 18:02 #9
Velbekom :-)

Du beder alle dem, du ønsker at give point, om at lave et "Svar". Når du har fået et fra dem alle, "Accepterer" du dem i de vinduer, som dukker op på tråden her.
Avatar billede kasperlegarth Nybegynder
14. januar 2013 - 19:19 #10
Jamen så må du milter og 220661 meget gerne lave et svar så jeg kan sige tak for hjælpen :)
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2013 - 19:30 #11
Her kommer så et fra mig. Husk at vente, til 220661 også har svaret, før du "Accepterer"  :-)
Avatar billede kasperlegarth Nybegynder
21. januar 2013 - 10:13 #12
Jeg lukker nu så spørgsmålet ikke bliver ved med at være åben, tak for hjælpen til jer begge to :)
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 12:30 #13
#12 Velbekomme.
Beklager min ikke tilstædeværelse i tråden.
Ind imellem fucker Eksperten bare så meget op så man ikke får mail om trådene. Og det er pisse irriterende
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2013 - 12:48 #14
@220661.

Der er 50 point til dig her:

http://www.eksperten.dk/spm/975484
Avatar billede 220661 Ekspert
21. januar 2013 - 12:56 #15
Tak milter.
Jeg beklager mine negative udmeldinger i indlæg #13.

Jeg forstår bare ikke hvad der går galt, når mails udebliver???

Kan problemet være at man kommer til at slette en mail om en tråd man følger med i der ikke er blevet åbnet?
Jeg har måske gjort dette nogle gange, hvor jeg bare har opdateret siden med F5 hvis jeg ikke har lukket Eksperten ned?
Avatar billede milter Ekspert
21. januar 2013 - 13:16 #16
Helt i orden. Jeg ved faktisk ikke, hvad det skyldes.