Avatar billede chrisrj Forsker
28. november 2012 - 16:17 Der er 1 løsning

Komplet WF4 dynamisk rules engine eksempel

Jeg har brugt en hel del tid på at lære WF4 (Jeg er en total n00b når det kommer til WF), men jeg kan simpelthen ikke finde nogle eksempler der gør præcist det som jeg vil:

Jeg skal lave en WF4 (C#) rule runtime, gemme den i en database (pt. MS SQL, men det er ikke så vigtigt), hente rule'en og eksekvere den stadig runtime.

De 2 eksempler nedenfor antyder at dette (hente og eksekvere en rule lavet runtime) skulle være muligt:

http://www.nilzorblog.com/2011/11/using-wf4-as-rule-engine.html

msdn.microsoft.com/en-us/library/vstudio/ee960221(v=vs.100).aspx

Jeg kan sagtens få de 2 eksempler at kører hver for sig uden problemer.

Men, når jeg prøver at kombinere dem (hvilket burde være rimeligt simpelt?) får jeg en ene "conversion error" efter den anden:

Argument 2: cannot convert from 'System.Collections.Generic.List < SharedLibrary.AssignmentRule > ' to 'System.Collections.Generic.List < ExternalRuleSetLibrary.RuleSetData > '

Jeg har søgt vidt og bredt i dagevis for eksempler der gør dette, men jeg har intet fundet. Derfor spørger jeg nu guruerne her :)

Kort sagt:
Kan I give mig et eksempel, eller fortæller mig hvordan jeg kan lave en WF4 rule runtime, gemme den i en database, hente rule'en og eksekvere den stadig i runtime?
Avatar billede chrisrj Forsker
10. december 2012 - 17:18 #1
Lukker