Avatar billede Slettet bruger
25. november 2012 - 19:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Installation af Microsoft Windows Home Server 2011

Jeg skal til at installer Microsoft Windows Home Server 2011 som skal bruges primart til at ligge og hente filer på, på mit hjemmenetværk.

Det bliver på en enhed for der kommer til at side 4stk 1TB harddiske...

Men vil det være en fordel at gøre det på et flash disk?
Og hvor stor skulle den så være?

Har ellers også overvejet et "Disk on Module" men der er desværre ikke nogle IDE port på bundkoret, og er ikke sikker på at der er plads nok ved at vælge en SATA.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
29. november 2012 - 09:30 #1
Umiddelbart ville jeg holde mig til traditionelle disks, da jeg ikke er stødt på en metode hvorpå man kan genskabe data på et flash drev endnu (men det udelukker ikke at det kan lade sig gøre).

Samtidigt er traditionelle diske stadig billig (sammenlignet priser på edbpriser.dk for en 1 TB disk).

Der er mulgivis en hastighedsfordel i SSD'ens favør, men hvor stor den er kan jeg ikke vurdere.

Der er selvfølgeligt også strøm og lydniveau, men det er en smagssag.

Hvad angår DOM så er det for mit vedkommende den samme problematik som ved SSD.
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2012 - 11:08 #2
instaleret som normal på en HDD