Avatar billede hanloven Mester
20. november 2012 - 09:16 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Send til angivet mail adresse

Hej.

Jeg er ved at lavet en funktion, hvor brugerne kan tilmelde sig et nyhedsbrev. Jeg vil gerne sende en mail til den adresse der angives, og altså ikke en fast modtager adresse. Hvordan er syntaksen her?

Det fungerer perfekt, med en "ikke dynamisk" modtager adresse..

<?php
    $navn = $_REQUEST['navn'];
    $mail = $_REQUEST['mail'];

    $modtager = "'.$mail.'"; <------- ?
    $emne = "Tilmelding til SmsGuruen's nyhedsbrev";

    $besked = '<br />
                <br />
                Tilmelding til nyhedsbrevet:<br /><br />
                Hej '.$navn.'<br/><br/>Når dette er udfyldt, vil du være tilmeldt nyhedsbrevet.. <br/>

    ';

    $header  = "MIME-Version: 1.0" . "\r\n";
    $header .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1" . "\r\n";
    $header .= "from: SmsGuruen";

    mail($modtager, $emne, $besked, $header); //Send!!

?>

Håber nogen kan inspirere mig lidt :-)
Mvh Kent.
Avatar billede mjansen Seniormester
20. november 2012 - 09:21 #1
$modtager = $mail;
Avatar billede hanloven Mester
20. november 2012 - 09:35 #2
Så fandt jeg selv ud af det.. Tegnet ' skulle væk omkring modtager adressen, så der kun står ".$mail.";

God dag til alle.
Avatar billede hanloven Mester
20. november 2012 - 09:57 #3
Ahh.. Det er jeg ked af mjansen. Jeg nåede ikke at se dit svar inden jeg selv postede et - Skulle lige ha opdateret min browser inden jeg sendte. Så skulle du ha haft point i stedet..
Avatar billede hanloven Mester
20. november 2012 - 10:00 #4
Det fungerer iøvrigt heller ikke hvis jeg fjerner "erne omkring.
Avatar billede hanloven Mester
20. november 2012 - 10:05 #5
Sorry.. Det er mig der sover i timen.. Både punktum og " skulle jo væk... Så fungerer det. Men det virker lige så godt med ".$mail.";
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2012 - 17:27 #6
<ole>

"Men det virker lige så godt med ".$mail.";"

Så skal du nok reinstallere din server - for så er der noget helt galt  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede hanloven Mester
21. november 2012 - 10:02 #7
Okay.. Mystisk. Måske sku jeg rette det til $modtager = $mail; for at være sikker på at det fungerer overalt. Tak for input :-)
Avatar billede olebole Juniormester
21. november 2012 - 16:47 #8
Dette vil give mening:

$modtager = "".$mail."";

Det betyder, at du 'klistrer' en tom streng på hver side af $mail - og det giver jo samme resultat.

Et enkelt gåseøje på hver side er noget helt andet, som ikke giver mening. Jeg håber, du kan se forskellen  =)
Avatar billede hanloven Mester
21. november 2012 - 17:42 #9
Jeg er ikke endnu så erfaren i php, så jeg er ikke helt med, men det fungerer og det er det vigtigste :-)
- Tak for input.