Avatar billede Slettet bruger
19. november 2012 - 08:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overfør Adressekartotek fra win XP til Win 7

Hej eksperter

jeg har købt en ny bærbar med win 7 og jeg skal have mit adressekartotek (outlook express 6)fra min stationære pc m. Win. XP overført, men jeg kan se, at når jeg prøver at eksportere kartoteket (tekstfil semikolonsepereret)så er formatet .csv på XP, men når jeg så vil importere filen igen på den bærbare m. Win 7, så får jeg ikke muligheden (adressekartotek filen fra XP/OE kan ikke ses i Win 7/Live.

jeg har prøvet at testeksportere fra Win 7 live mail og den fil  hedder ikke .csv

kan det virkelig passe at man ikke kan få adressekartoteket med ovre fra XP/express?

kan man mon omdøbe filen, så det kan importeres i Win 7/live mail ?

på forhånd tak
Venlig hilsen
vix206
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2012 - 09:53 #1
ville det ikke være lettere at bruge samme program på begge maskiner?
På den gamle installerer du Thunderbird og importerer alle indstillinger fra OE.
Derefter installerer du MozBackup, og tager en backup af thunderbird.
På win7-maskinen installerer du Thunderbird, og derefter MozBackup, og så kan du indlæse backup, og alle indstillinger (adresser, konti og mails) er på plads.
http://www.mozilla.org/da/thunderbird/
http://mozbackup.jasnapaka.com/
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2012 - 12:16 #2
Hej Claes57

Kan sagtens følge dig, tankerne var der sådan set også, men det der skete efter jeg lagde spørgsmålet op tidligere, er at jeg tænkte det igennem én gang til, så slår det mig sgu, at da den bærbare skal hente mail på farten via gmail og til det har jeg allerede før købet af den nye bærbar her, oprettet en gmail, altså går jeg ind og sætter den op til at overføre/videresende hele møget via IMAP og 7-9-13 så virker det til at gøre det :-D

Jeg har ikke testet det mere af endnu, men det skal nok virke, ellers så har man jo thunderbird ;-)

gider du smide et svar, for dit input?

VH vix206
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2012 - 06:52 #3
okay, tak for det