Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. november 2012 - 16:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Exchange 2010 og iPad/iPhone

Hej, alle.

  Jeg har netop gennemført en flytning fra Exchange 2003 til 2010. Jeg har oprettet nye send- og receive connectors og mail flyder begge veje uden problemer, også efter at 2003'eren er taget helt offline. OWA fungerer fint, både inde- og udefra, ligesom Outlook fint får fat i 2010'eren. Der er installeret domain-certifikater på serveren sammen med det selfsign'ede.
  Nu kommer så krøllen på det hele: Jeg oprettede en ny postkasse på 2010'eren for at teste den, og det går uden problemer, den kan synkroniseres til både iPad og iPhone. Men prøver jeg at få fat i en af de postkasser, der er flyttet over fra 2003'eren, får jeg bare beskeden "Kan ikke hente post - forbindelsen til serveren afbtrudt".

  Hvorfor, hvad overser jeg her?!?

De bedste hilsner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. november 2012 - 23:16 #1
Det var ikke mange bud, der kom på det?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. november 2012 - 18:20 #2
Hej, alle.

Nå, så fandt jeg alligevel selv fejlen. Det viser sig, at når en mailbox flyttes frem og tilbage imellem 2003 og 2010, kan ACL'en på kontoen blive korrupt. Derfor bliver løsningen at gå ind på DC'en, åbne [Users and computers], sikre sig at man kan se "Advanced properties" og tage fat i brugeren med problemet. På fanebladet [Security] under punktet [Advanced] vil der sandsynligvis nu mangle et flueben i "Inherit properties from parent object" - sæt fluebenet og bekræft. Et øjeblik efter skulle mail gerne flyde til de mobile enheder igen.

De bedste hilsner