Avatar billede Slettet bruger
13. november 2012 - 15:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Asynkron sendmail PHP/Unix

Hej Alle,

Jeg har en Debian-server, hvorpå jeg kører en webserver.

Når jeg sender emails fra PHP med sendmail, virker det som om afsendelsen foregår synkront - siden loader først færdig når emailen ER sendt.

Tidligere har jeg anvendt webhosting, og jeg har derfor aldrig arbejdet med det før - her har det blot virket.

Er der nogle der har en idé om, hvad dette skyldes, og hvordan jeg kan sikre at afsendelsen ser asynkront? (De skal vel blot sættes i kø)

Jeg har forsøgt at sætte DeliveryMode til background i min php.ini, dog uden held.

Hilsen Rasmus
Avatar billede The_Buzz Novice
13. november 2012 - 18:55 #1
Nu bruger jeg egentlig for det meste Postfix - det virker bedre for mig med PHP ihvertfald - måske du kan prøve at installere det i stedet for sendmail?

apt-get install postfix
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2012 - 07:39 #2
Made my day!

Det virker meget bedre, tak for hjælpen.

Smid svar:-)
Avatar billede The_Buzz Novice
14. november 2012 - 14:10 #3
Svar
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 20:57 #4
Jeg beklager den sene tildeling af point.