Avatar billede hkprofil Forsker
10. november 2012 - 16:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering ml. Outlook og aCalender

Jeg har investeret i en Samsung Galaxy S2 GT-I9100 smartphone. 1. gang jeg tilslutter kabel fra tlf/PC og Kies, synkroniserer den som den skal, ml. både kalender "aCalender", kontakter m.m. Næste gang får jeg beskeden: "Denne model understøttes ikke af Kies 2.0"? Jeg har haft kontakt til Samsung, Forhandleren m.m. men ingen kan hjælpe, bortset fra, at jeg skal afinst. Kies og inst. på ny. Når jeg gør det, synkroniserer den upåklageligt, men næste gang får jeg denne meddelelse: "Kunne ikke oprette forbindelse til GT-I9100. Kunne ikke hente enhedsoplysninger". Det kan da ikke være rigtigt at jeg hver gang jeg skal synkronisere, skal hele vejen igennem afinst. og inst. på ny?
Jeg har Windows 7. Håber nogen kan hjælpe mig, som sikkert gør noget forkert :-(
Avatar billede hkprofil Forsker
12. november 2012 - 12:53 #1
Jeg har set en test i Søndagsavisen "Red mobilen, før det er for sent". Er der nogen der kender et sikkert prg. der både har antivirus, lokalisering og backup - DER FUNGERER! Det er ok at det ikke er gratis, men det SKAL bare fungere. Kan p.t. ikke synkronisere ml. Outlook og Galaxy S2 "aCalender"! Derfor må jeg nøjes med min aCalender og så en backup :-(
Avatar billede hkprofil Forsker
14. november 2012 - 12:13 #2
OK jeg har måske sat mit spørgsmål i et forkert forum?
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. december 2012 - 18:57 #3
Det er ganske vist et gammelt spørgsmål, og allerede lukket,  men alligevel:
Starter du kies-programmet som administrator,når du forsøger at synkroniserer?
Angående dit andet spørgsmål:http://www.eksperten.dk/spm/971092
Det er lidt længe siden, at jeg har hjulpet nogen med Kies, men er der ikke mulighed for at vælge, hvilken outlookprofil, du vil synkronisere med?
Når du synkroniserer mellem din telefon og PC´en, så skal du altid være opmærksom på, hvordan dine synkroniseringsindstillinger er sat op.
Man kan vælge imellem flere forskellige indstillinger:
1. Synroniser fra PC til telefon.
2. Synroniser fra telefon til PC.
Du skal altså altid være opmærksom på, om hvorvidt du har opdateret kalendeaftaler på din telefon, eller om du har gjort det på din PC.
Har du forøvrigt fået løst dine problemer?
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. december 2012 - 18:58 #4
Og ja, dit spørgsmål er nok forkert anbragt.
Du burde nok have oprettet det i kategorien "PDA".
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
15. december 2012 - 09:11 #5
Tak for din hjælp. Imidlertid har jeg fået det til at virke. Det viste sig, at det var Kies-programmet der ikke var opdateret. Nu jeg har muligheden, så har jeg fået et andet problem. Ind imellem får jeg 2 af samme aftale på min mobil, når jeg har synkroniseret?
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. december 2012 - 16:59 #6
Godt at det er løst.
Det er lidt svært at give et eksakt svar på det nye problem, men jeg vil mene, at du skal se på dine synkroniseringsindstillinger.
Det må ligge i, at indstillingen står til ikke at overskrive ens forekomster.
Du har sandsynligvis samtidigt fået dobbelte kontaktpersoner.
Det hedder sikkert noget i retning af konfliktløsning, altså "hvad skal synkroniseringen gøre, hvis den finder 2 ens aftaler eller kontaktpersoner", og det sker sikkert kun i situationer, hvor synkroniseringen, står til at køre begge veje.
/ptj_11
Avatar billede hkprofil Forsker
18. december 2012 - 07:55 #7
Du har helt ret, jeg har sat den til at køre begge veje, og ind imellem får jeg også spørgsmålet, om jeg vil vælge aftalen fra mobilen eller pc'en, men det sker bare ikke altid. Ok det er ikke et problem jeg ikke kan leve med. Tak for engagementet!
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. december 2012 - 00:34 #8
Ingen  årsag.
Det kan jo være, at du kan bruge det til noget en gang i fremtiden.
/ptj_11