Avatar billede oppes Seniormester
09. november 2012 - 23:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Win8

har win 7, 64, vil købe win8, hvor køber man den + kan jeg installere ovenpå win7 har købt pc' n ( medion fra Aldi) med færdigt installeret win7 snart to år siden.
Så er det at prisen er noget 224 kr og hvis man vil ha en cd med er det plus 119 kr - er det korrekt!
det er vel den billige løsning hvad er så forskellen med den dyrere model - 450 kr-.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. november 2012 - 00:00 #1
Nu kan jeg ikke være sikker på hvilken model du referer til som den dyre, men jeg har netop selv undersøgt det samme.

Underligt nok ser det ud til at opgradering
Windows 7 -> Windows 8 Pro (http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/buy)
er billigere end (den dyre løsning)
Windows 8 -> Windows 8 Pro (http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/feature-packs)

Forskellen er dog vist at ved sidstnævnte får du inklusiv i prisen tilsendt installationsmedie (ikke helt sikker her)
Stadigvæk er det dog billigere med opgraderingen Win 7 -> Win 8 Pro.
Prisen er som du skriver: 229 kr. (For installationsmedie skal du lægge 119 kr. + 30 kr (fragt) til)

I dit tilfælde skal du gå efter den billige (Win7 -> Win8Pro).

---

Når du køber via siden (http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/buy) får du mulighed for at hente og installere med det samme, eller hente og brænde til en dvd (eller gemme på USB stick). Derefter kan du installere opgraderingen. Bemærk dog at opgraderingen skal installeres inde fra Windows 7, og ikke ved at starte op på cd'en.

Du kan som udgangspunkt godt installere Win8 på din 2 år gamle medion, men du kan risikere driver problemer. En del drivere virker nok uden ændring, men du skal muligvis finde Windows 8 specifikke drivere, hvilket kan være svært, specielt hvis der er tale om en bærbar. Kig evt. på medions side for driver opdateringer.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2012 - 10:38 #2
Avatar billede amews_aj Nybegynder
10. november 2012 - 14:29 #3
Umiddelbart bliver man i forvejen tvunget til at køre Upgrade Assistant for at købe og hente opgraderingen. Den købes igennem Upgrade Assistant.
Avatar billede oppes Seniormester
10. november 2012 - 21:47 #4
Så har jeg købt den og om godt halvtimmes tid er det downloadet. Så får vi se om det hele virker. Der var nogle problemer med ifølge opgraderingsassistenten.
1. Skal installere en app til dvd-afspilling
2. Sidepanel-gadgets understøtter ikke i win 8
3. Sikker start er ikke kompatibel med din pc.
4. Demonstration tools Lite ikke kompatibel.
5. Alkohol 52%  - Gå til app' ens websted for at få hjælp.
6. Ati Catalyst Control Center. Geninstaller i win 8
7. Sti Catalyst  Install Manager. Gen installer i win 8.
8.  ITunes . Fjern godkendte pc'er.
9. Tunebite. Betalt opdatering tilgængeligt.

    Ellers er allt Kompatiel.
Avatar billede oppes Seniormester
11. november 2012 - 00:41 #5
Det ser ud til at fungere er lige færdig og installere. Må brøve  imorgen.
Avatar billede oppes Seniormester
11. november 2012 - 00:42 #6
Kom med
Nogle svar hvis i vil ha points! Tak for hjælpen!
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2012 - 11:40 #7
svar, du jo kan dele dem.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-2
Avatar billede oppes Seniormester
11. november 2012 - 12:23 #8
flere svar ,TAK