Avatar billede JetteGS Nybegynder
08. november 2012 - 21:27 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sæt-ind funktioner i word

Hej
Jeg har et problem, når jeg kopier eller klipper noget tekst, og skal sætte det ind i et andet word-dokument. Jeg bruger word 2010. Normalt når jeg skal sætte ind, har jeg tre muligheder;
1. Bevar kildeformatering
2. Brug samme formatering som destination
3. Bevar kun tekst

Nu har jeg kun nummer tre mulighed :( Altså jeg bevar kun teksten!
Det betyder, at når jeg tilføjer kilder (referencer), og jeg af forskellige årsager skal flytte rundt på afsnit i opgaven eller skal sætte over i et nyt dokument, ikke kan beholde disse automatiske kilder. Så kopiere den bare parentesen med efternavn og årstal, uden at bevare den automatiske funktion.
Er der nogen, der har et forslag til, hvad der er gået galt?
Jeg er lige begyndt at bruge windows skydrive - ved ikke om det er det program, der har påvirket mit word?
Håber der er et klogt hoved derude, der kan hjælpe mig, for det gør virkelig hele opgaveskrivningen meget mere besværligt, hvis de automatiske kilder hele tiden forsvinder og skal indskrives gang på gang!
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2012 - 21:58 #1
Er alle de dokumenter, du downloder/kopierer .doc-tekster? Eller er nogle af dem .docx-filer, .wps-filer, .odt-filer eller måske noget helt andet?

Word-processors (eller: ordbehandlingsprogrammer) har næsten alle forskellige måder at fortolke formateringer på. På nogle af dem kan man installere "converters" til at fortolke andre tekstprogrammers formatering så korrekt som muligt, men der er ingen garanti for 100% korrekt tolkning.
Avatar billede JetteGS Nybegynder
08. november 2012 - 22:07 #2
De dokumenter, jeg kopiere er alle docx-filer.
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2012 - 22:47 #3
Jeg kender desværre ikke noget til, hvordan SkyDrive virker.

Er alle de .docx-dokumenter, du arbejder med, dine egne, dvs., er de skrevet på din egen computer med Word 2010?

Hvis de er, hvordan gemmer din Word så de oprindelige .docx-filer? Er det på samme måde, som før du begyndte at bruge SkyDrive, eller ....?

http://office.microsoft.com/en-us/word-help/save-a-document-in-word-HA010368886.aspx
Avatar billede JetteGS Nybegynder
08. november 2012 - 22:59 #4
Jeg har af en anden fået af vide, at SkyDrive ikke skulle være noget problem ift. dette. Jeg har heller ikke brugt de pågældende dokumenter i SkyDrive, så tror ikke det er relevant. Jeg var bare i tvivl, da jeg spurgte.

Men alle de docx-dokumenter, jeg arbejder med, er skrevet på min egen computer. Og har lige prøvet at gemme et nyt dokument, og det gemmes på samme måde som før jeg brugte SkyDrive.
Avatar billede milter Ekspert
08. november 2012 - 23:49 #5
Så har jeg kun dette link tilbage, som måske kan hjælpe:

http://office.microsoft.com/en-us/word-help/repair-or-remove-office-HA010357402.aspx
Avatar billede JetteGS Nybegynder
09. november 2012 - 08:48 #6
Øv, øv.
I går, inden jeg skrev herinde, afinstallerede jeg min officepakke, og installerede et helt nyt, i håb om, at det ville hjælpe. Men det gjorde det ik! Så tror næsten ikke, det trænger til at blive repareret
Avatar billede JetteGS Nybegynder
09. november 2012 - 08:48 #7
Men tak for hjælpen :)
Er der andre, der har et bud? Eller er det  bare min computer, der begynder at svigte?
Avatar billede opt Nybegynder
09. november 2012 - 17:20 #8
Prøv at læse denne tråd:
http://www.microsoftoffice2010forums.com/microsoft-word-2010/lost-my-paste-options

Ifølge tråden kan det være "skype click to call" der giver problemet.

:-)
Avatar billede JetteGS Nybegynder
10. november 2012 - 18:26 #9
Tak for hjælpen, opt :)
Nu er det afinstalleret, og word virker igen som det skal.
Men i går eftermiddags virkede det også, men igen i dag virkede det ikke.
Så nu må vi håbe, at det blir ved med at virke, efter jeg har afinstalleret "skype click to call"
Tusind tak for hjælpen
Avatar billede opt Nybegynder
10. november 2012 - 19:17 #10
Velbekomme :-)
Avatar billede milter Ekspert
10. november 2012 - 19:35 #11
"Skype click to call", og hvad den funktion nu ellers er blevet kaldt gennem tiderne, har tidligere givet andre problemer. En overgang insisterede Skype på at lave alle former for tal, som mindede om telefonnumre, om til links, så Skype kunne ringe til dem med et klik :-)