Avatar billede hkv Forsker
05. november 2012 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne filer ved dobbeltklik

Jeg har installeret Windows 8 og Microsoft Office 2007. Word og excel åbner perfekt mine gamle doc og xls filer, inde i programmerne, men hvis jeg ikke har programmerne åbne, og dobbeltklikker på enten en doc fil eller en xls fil, starter programmerne ikke op, som de plejer. I stedet starter Windows installer, og begynder at konfigurere office pakken. Når den er færdig skriver den jeg skal genstarte maskinen. Og den gør det hver gang. Er det et kendt problem, og kan det løses.
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. november 2012 - 18:37 #1
Har du installeret Windows 8 som en ren installation, eller har du opgraderet en Windows 7?
Jeg er ikke sikker på dette råd, men jeg mener at have læst om et tilsvarende problem, som blev forsøgt afhjulpet på følgende måde:
Hen Windows Installer i nyeste version, og kør installationen:
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=8483
Ellers kan du forsøge dig med Windows Installer Cleanup utility:
http://windows-installer-cleanup-utility.softpedia.com/
/ptj_11
Avatar billede hkv Forsker
05. november 2012 - 18:52 #2
Hej ptj_11.
Jeg har installeret Windows 8 som en ren installation.
Jeg har ikke prøvet dine løsningsforslag, da jeg netop selv har fået løst problemet ved at gøre som i dette link:
http://www.eightforums.com/system-security/5160-tutorial-how-make-windows-8-understand-you-administrator.html
Men mange tak for forslagene.
M.v.h.
hkv
Avatar billede hkv Forsker
06. november 2012 - 09:28 #3
Jeg har lige en opdatering:
Efter at have gjort som i ovenstående link, viste det sig, at jeg ikke kunne benytte de apps, der var på Windows startside, hvilket selvfølgelig ikke var smart. Jeg lavede det derfor tilbage, og måtte så leve med, at dobbeltklik på filerne ikke åbnede programmerne. Men det viste sig, at det alligevel stadig virkede - forstå det, hvem der kan.
Hilsen HKV
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. november 2012 - 16:17 #4
Der siges at være mere mellem himmel og jord, end vi mennesker kan forstå. Derimellem sikkert også Microsoft Windows.
/ptj_11
Avatar billede hkv Forsker
11. november 2012 - 16:27 #5
Da det stadig virker, lukkes spørgsmålet.
HKV