Avatar billede MilleN Nybegynder
03. november 2012 - 17:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til "glemt" login til windows vista

Hej eksperter!

Min far har været ude for den heldige situation, at en han ikke ved hvem er har sat adgangskode på hans computer - typisk!. :( Jeg kan derfor ikke komme længere end til log-in vinduet.

Jeg har læst om mulighederne om at lave en CD/DVD, men jeg har ikke en liggende - er der nogen der har en guide til hvordan man gør det uden? Jeg har eksterne harddiske liggende.

Pft.
M.
Avatar billede klaudi Ekspert
03. november 2012 - 18:17 #1
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2012 - 22:42 #2
Hvis det ikke er så lang tid siden adgangskoden er blevet lavet kan du måske prøve med systemgendannelse i fejlsikkertilstand i en DOS prompt.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Start-System-Restore-from-a-command-prompt

PC login Now kan anbefales
http://pcsupport.about.com/od/toolsofthetrade/ss/pcloginnowsbs.htm
Avatar billede MilleN Nybegynder
08. november 2012 - 08:47 #3
Igen, så var det lidt problematisk uden en skrivbar CD/DVD. Ydermere  hjælper det ikke at starte i fejlsikret tilstand med DOS, da den stadig kræver adgangskode for at kunne komme ind.

Men jeg tror han har fundet en løsning et andet sted, så jeg lukker tråden her. :)